Discussie: Geostrategie
Los bericht bekijken
Oud 16 juni 2011, 07:05   #11
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Het verhaal rammelt. En met rammelen bedoel ik dat iedere fabrikant van luchtvaartmateriaal, vliegtuigen, motoren en dergelijke bliksems goed weet waar betrokken onderdelen vandaan komen. Wat ondermeer niet rammelt is het woord counterfeit: namaak oftewel slaafse nabootsing zoals dat letterlijk in de wet heet. En daarmee scoort Washington wel een duidelijk punt.
Bij elk onderdeel in/uit de luchtvaartindustrie en aanhangende bedrijfstakken zitten een serie certificaten. Bedrijven die gecertificeerde suppliers zijn komen voor op de lijst Identified Suppliers. Dat betekent dat bedrijven zoals Boeing, Airbus, Lockheed Martin etc. bepaalde fabrikanten en toeleveringsbedrijven erkennen als toeleveranciers. Ieder ander bedrijf dat een dergelijke certificatie niet heeft kan dus - officieel - nooit onderdelen leveren voor gebruik in vliegtuigen. Dat hier soms door operators (luchtvaartmaatschappijen) de hand wordt gelicht is vers 2, maar officieel kan het niet buiten de betrokkenheid van de koper/operator om. Als iemand namaak koopt weet hij dat.
Maar helaas zal het zeker voorkomen dat met name de goedkope luchtlijnen zich bedienen van dit soort onderdelen. Als hierdoor een ongeval ontstaat is het: 'Foutje, bedankt!'

Met andere woorden: het valt niet tegen te houden, zeker in het Verre Oosten niet.
Inderdaad beste D'ARTOIS,

Het mag af en toe ook wel eens in het nieuws komen wat onze Oosterse vrienden doen in samenwerking met Westerse bedrijven. Nochthans vraag ik me af waar het hier werkelijk over gaat.

Een belangrijke Oosterse fabricant die plots om 1 of andere reden niet meer in smaak valt ? Ik vraag me af of dit bedrijf dan niets te maken heeft met bepaalde Oosterse(Azie) militaire projecten.

Dit is zeker geen 'populair' onderwerp', maar ik verwacht wel meer nieuws aangaande...
Als ik er meer over terugvind, zal ik het hier posten.

'Consumer safety' is dan ook zeer belangrijk. Maar als we plots deze berichten krijgen, dan heb ik toch de indruk dat hier een 'groter' geurtje aanhangt.

Ach... we zien wel, er valt elke dag nieuwe onzin te lezen, ook in de msm is dat zeker geen uitzondering.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 16 juni 2011 om 07:12.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden