Los bericht bekijken
Oud 29 augustus 2017, 14:22   #7069
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

geertvdb

Citaat:
Fout! Uw bedoeling was Noord Korea verdedigen en goedpraten. Dat is ziekelijk.
Nee, ik vind dat we er te weinig over kennen om sluitende uitspraken te doen.


Citaat:
Ik vind niet dat uw wereldbeeld ziekelijk is omdat het afwijkt van de Westerse pers. Dat is UW excuus om uw denkbeelden goed te praten. Uw denkbeelden zijn ziekelijk omdat u psychopathische monsters verdedigt.
Dus de hele westerse elite is ziek want die verdedigen monsters als Churchill.


Citaat:
Niet vloeiend, maar genoeg om met iedereen te praten overal in China, ook diep in het binnenland waar de tentakels van de communistische partij minder machtig zijn.
Dus U spreekt zeer goed Mandarijns EN Cantonees, en kent ook alle andere lokale dialecten, zodat U met iedereen in China kan praten. Petje af...
Ik ken iemand die sinologie gestudeerd heeft, al jaren in China woont en nog steeds het lokale dialect in het grootste deel van China niet verstaat.



Citaat:
Die reportage is net een voorbeeld hoe het regime angstig censuur wil opleggen. Ik denk niet dat gij ze hebt gezien.
Ik heb ze wel gezien. Onder andere die Mao vertolker. Hij sprak zeer lovend over Mao en veel mensen wilden met hem op de foto. Die mensen werden niet gedwongen om met hem op de foto te gaan, integendeel het kost hen geld.




Citaat:
>Dit is zo racistisch! Chinezen zijn net zeer open mensen die geen probleem hebben om over alles te praten, uitgezonderd seks, de dood en psychische ziekten.
De Chinezen die ik gesproken heb, spreken liever niet over Mao, omdat ze weten dat men daar in het Westen anders over denkt dan in China.


Citaat:
Gij wéét gewoon niets!
Gij spreekt alle Chinese dialecten, inderdaad in vergelijking met U ben ik een dikke nul.


Citaat:
Ik moei mij daar niet mee! GIJ komt ermee af! Als een dom argument!
Maakt dat uit? Het zijn toch nog vele miljoenen mensen (veel meer dan Nederland en Belgie bij mekaar) die openlijk het Chinese systeem afwijzen. Hebben zij allemaal ongelijk?
Laat Mao over aan de Chinezen, laat hen beslissen of die goed of slecht was.
HongKong, Taiwan, dat is minder dan 1% van de Chinese bevolking.

Citaat:
Maar ze willen niet! Dat is net de grap! Als het nu Tibetanen zijn, of oeigoeren, dan is het te begrijpen dat ze niet tot China mainland willen behoren ...
Wie zegt dat Oeigoeren of Tibetanen onafhankelijk willen zijn? sommige wel(met name de moslimfundamentalisten gefinancierd door het Westen en de Golflanden), maar ik denk dat de meeste inzien dat ze economisch veel beter af zijn binnen China.

Citaat:
Maar het zijn HAN CHINEZEN! En al die miljoenen HAN CHINEZEN wijzen allemaal, van de eerste tot de laatste het regime van Beijing af.
Hebben die dan allemaal gelijk?
Sommige voelen zich beter dan de andere Chinezen, omdat ze meer westerse invloed hebben. (een typische HK'er of Taiwanees heeft een Amerikaanse voornaam) Anderen steunen China, zoals het bestuur van Hong Kong.
tomm is offline   Met citaat antwoorden