Los bericht bekijken
Oud 7 december 2014, 14:22   #32
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Thematische categorieën.

Zoals hierboven geargumenteerd zijn er bepaalde voordelen om de categorie 'binnenland' af te schaffen en onder te brengen bij maar thematische categorieën. Vooral van belang is denk ik dat het redelijk duidelijk is waar een draad thuis hoort. Het aantal categorieën kan sterk variëren. Men kan eventueel zelfs denken aan subsubforums. Ik ga (voorlopig) enkel een aantal mogelijke categorieën opsommen en me (nog) niet te veel bekommeren om afscheiding van categorieën

Vlaamse politiek (partijen en verkiezingen)
Belgische politiek (partijen en verkiezingen)
(eventueel samen te voegen onder 'binnenlandse politiek' )
actualiteit / nieuws
economie / handel
recht / justici
media / internet
geschiedenis / verleden
filosofie / religie
wetenschap`/ technologie
kultuur /sport
milieu / duurzaamheid
maatschappij (bv. onderwijs)
Gezondheid ( abortus, euthanasie,...)
Migratie (gegeven forumsamenstelling behouden schat ik)
Vakbonden (kleine bestaande categorie maar in ieder geval duidelijk omlijnd. Persoonlijk zou ik de vakbonden niet zo isoleren in een aparte categorie)
Mobiliteit (goede nieuwe categorie, duidelijk omlijnd en goed bezocht)


Opmerkingen:
Thema's mbt "energie" kunnen betrekking hebben bij milieu of technologie afhankelijk van invalshoek. Ik zou er geen aparte categorie voor maken.

K&K...Een discussie op zich. De boog staat nooit gespannen bij sommigen. Spam is schering en inslag. Hangt van instelling moderatie af. Vrijheid tgo orde en overzichtelijkheid. In ieder geval goed dat de draden die zich in K&K bevinden niet elders verspreiden. De categorie op zich is nuttig alleen al daarvoor.

Citaat:
'Mobiliteit' kan in haar omschrijving eventueel uitgebreid worden met ruimtelijke ordening en stedenbouw?
Lijkt me een goed voorstel.

Debatclub subforum zou ik afschaffen. 'Geschiedenis' handhaven in themaforums en Democratie.Nu misschien elders indelen en herbenoemen zodat het ruimer en meer bezocht wordt. Desnoods gewoon de ".nu" weglaten. De drie andere categorieën schrappen.

"Staatsinrichting"... elders onderbrengen ? Ik zou erover denken "Staatsinrichting", "Partijpolitiek en stromingen" en "binnenland" te vervangen door "Vlaamse politiek" en "Belgische politiek". Toch als discussiepunt op agenda zetten. Er is hier veel overlapping. Zeker met "Maatschappij en samenleving" en "migratie" er ook nog eens bij als aparte categorieën.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 december 2014 om 14:43.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden