Discussie: Brussel opgegeven ?
Los bericht bekijken
Oud 27 april 2007, 07:05   #67
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
vraag nekeer aan de west-vlamingen en de limburgers of zij die van Aantwaarpe gaan accepteren als hoofdstad...
Waarom niet? nu hebben ze een brabantse hoofdstad, je zoekt daar echt veel te veel achter, de meeste geven er niks om, ik alvast niet.


Citaat:
Ik mag met grote zekerheid zeggen dat jij totaal geen besef hebt van waarover je spreekt. Vlaanderen kent maar één Grootstad en dat is Brussel.
Grappig, woon in brussel, werk in antwerrpen en heb in antwerpen en gent gestudeerd. Ik weet wel hoe die steden in elkaar zitten.

Je negeert totaal wat ik zei: een hoofdstad hoeft niet de grootste en rijkste en ... te zijn, kijk naar washington, bijna 20 keer zo klein als new york city, economisch niks betekenend gelegen in een staat die aan de rand van de VS ligt, 1 vd kleinste is,...

Of je kan doen zoals andere landen, een nieuwe hoofdstad maken.


Citaat:
Ik ben vandaag nog in het parlement geweest. Vlakbij centraal. Heel gemakkelijk.
Antwerpen is even centraal als brussel. Vlaanderen is nogal plat, brussel ligt in het midden beneden, antwerpen boven . Antwerpen is trouwens voor de nederlandstalige bevolking dan beter gelegen. 100 000 vlamingen in brussel tegen 500 000 in antwerpen


Citaat:
So what? Maak van antwerpen de hoofdstad en daar krijg je hetzelfde.
Waarom zou dat verschil maken? Denk je nu echt dat die politici zoveel criminaliteit meebrengen? Criminaliteit in brussel komt door zijn enorm hoge groep van armeren in de stad. Met de verhuis ga je geen armen bijcreeren hoor, integendeel meer jobs zal net het tegenovergestelde geven.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline