Discussie: Brussel opgegeven ?
Los bericht bekijken
Oud 7 mei 2007, 09:08   #70
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Waarom niet? nu hebben ze een brabantse hoofdstad, je zoekt daar echt veel te veel achter, de meeste geven er niks om, ik alvast niet.
'ik alvast niet' geldt niet als argument, want dan zeg ik gewoon: 'ik alvast wel'. Neen, Antwerpen wordt niet als hoofdstad gepercipieerd. En het is zeker niet de economische hoofdstad.

Citaat:
Grappig, woon in brussel, werk in antwerrpen en heb in antwerpen en gent gestudeerd. Ik weet wel hoe die steden in elkaar zitten.
Ik denk van niet, want anders zou je weten hoe vitaal Brussel voor Vlaanderen is.

Citaat:
Je negeert totaal wat ik zei: een hoofdstad hoeft niet de grootste en rijkste en ... te zijn, kijk naar washington, bijna 20 keer zo klein als new york city, economisch niks betekenend gelegen in een staat die aan de rand van de VS ligt, 1 vd kleinste is,...
dat argument is totaal niet relevant want de economische hoofdstad is New York en die ligt nog altijd mee onder amerikaanse voogdij. Als u hoofdsteden wil gaan vergelijken moet u Brussel met NY vergelijken, niet met Washington. En kan u zich een aparte onafhankelijke staat NY buiten de VS voorstellen?

Citaat:
Of je kan doen zoals andere landen, een nieuwe hoofdstad maken.
Jep, eventjes de hele economie verhuizen. In New York lachen ze u uit als je met dat voorstel afkomt.

Citaat:
Antwerpen is even centraal als brussel. Vlaanderen is nogal plat, brussel ligt in het midden beneden, antwerpen boven . Antwerpen is trouwens voor de nederlandstalige bevolking dan beter gelegen. 100 000 vlamingen in brussel tegen 500 000 in antwerpen
nogmaals: doet niet ter zake.

Citaat:
Waarom zou dat verschil maken? Denk je nu echt dat die politici zoveel criminaliteit meebrengen? Criminaliteit in brussel komt door zijn enorm hoge groep van armeren in de stad. Met de verhuis ga je geen armen bijcreeren hoor, integendeel meer jobs zal net het tegenovergestelde geven.
enig sociologisch inzicht is jou echt wel volkomen vreemd eh. Een economische hoofdstad trekt per definitie van alles en nog wat aan.
Pelgrim is offline