Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2004, 00:05   #44
Vicky
Parlementslid
 
Vicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 1.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Vicky identificeert zich altijd volledig met het Vlaams Blok en het hoe en het waarom ze daar medewerkster van is. Een aanval op het Blok wordt dan ook steevast geinterpreteerd als een aanval op haar zelf, haar waarden en haar persoonlijke normen. Vandaar dat ze ook dikwijls de emo-tour opgaat en persoonlijke hetzes tav kritikasters op het VB opzet.
Ik merk nergens in mijn posting een aanval op personen, noch het toekennen van eigenschappen aan specifieke partijleden.
Ik dacht dat ik duidelijk gesteld had, dat het Vlaamsblok inspeelde op bepaalde emoties, omdat Dilbert het Vlaamsblok grotendeels aan de kant van de 'ratio' wilde plaatsen.

Blijkbaar verblindt de emotie dan toch eveneens bepaalde blokkers en tast ze het leesvermogen aan, met als gevolg dat me valselijk woorden in de mond gelegd worden.


Zie je wel:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Nochtans kunnen we het Vlaamsblok even grote emotionaliteit aanwrijven als om het even welke andere partij, en al evenzeer het inspelen op de emotionaliteit en primaire reacties van potentiële kiezers:

  • egoïsme
    xenofobie
    homofobie
    vermeende etnische superioriteit
    cultureel racisme
    wantrouwen

allemaal vrij emotionele items, die aantoonbaar bespeeld worden in het blok-discours
't Moge duidelijk wezen dat élke partij (en waarom zou het blok een uitzondering wezen?) inspeelt op en gebruik maakt van emoties.
Jankers, joviale types, oerdegelijke onkreukbaren, Blut&Boden sfinksen, redders van de laatste grasspriet........... alle partijen hebben hun emo-stereotiepen.
Voelde jij mijn reactie op jou posting dan aan als een emotionele aanval?
Of kwam je tot dat besef, nadat je erop attent werd gemaakt door de zelfbenoemde moderator Piano. Eerlijk gezegd, had ik niet eens gekeken wie het had gepost.
Als "moderator Piano" reacties niet meer toelaat, zonder persoonlijk te worden, dan is de lol er inderaad af. Maar dat zal wel een nazitrekje zijn dat hij heeft overgehouden uit zijn "goeie ouwe tijd".
Vicky is offline