Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2004, 18:41   #51
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Het maakt de VB oplossingen moeilijk aanvaardbaar ondanks het feit dat het VB rationeel gezien gelijk heeft.
Ik hoop dat uw analyse niet als wetenschappelijke interpretatie bedoelt was?
Allereerst draait het om zaken (ideologieën e.d.) waarvan de juist- of foutheid niet aantoonbaar van is. Een bepaalde partij op basis van zogenaamde rationele gronden gelijk geven, is dan ook complete nonsens. Het feit dat u een overduidelijke voorkeur uitspreekt voor het Vlaams Blok en haar programma wijzen bovendien ook absoluut niet op een open en objectieve verslaggeving.
Daarnaast kan je het Vlaams-Blok maar moeilijk rationaliteit toeschrijven wanneer het gaat om 'veiligheid' en 'vreemdelingen'.
In het 1ste geval weigert het Vlaams Blok (al dan niet bewust) een duidelijk onderscheid te onderkennen tussen enerzijds criminaliteit en anderzijds het 'onveiligheidsgevoel' en kunnen we bijgevolg maar moeilijk spreken van zoiets als een 'rationele zienswijze' m.b.t. deze ganse problematiek.
In het 2de geval is volgens mij de 'rationaliteit' nog veel verder zoek, tenzij je inspelen op gevoelens, cultuur, afkomst en dergelijke meer als 'rationele' elementen bestempelt.
Net zoals dit bij alle maatschappijwetenschappen het geval is, kan je onmogelijk van het gelijk van ene of gene partij spreken.

P.S. Vond er eigenlijk iemand het de moeite om mijn mooie met argumenten onderbouwde tekst vanop de 1ste pagina te lezen? Of heb ik andermaal een zinloze poging ondernomen om een discussie te voeren op basis van concrete gegevens en argumenten?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline