Discussie: Reden nederlaag VLD
Los bericht bekijken
Oud 14 juni 2004, 17:19   #4
mooie dag
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
reden van de verkiezingsnederlaag van de VLD:

- goedkeuring migrantenstemrecht en de daaruitvoortvloeiend ruzie tussen Verhofstadt en De Gucht. Zo simpel en eenvoudig is dat.
- Ook de voortdurende ministerwissels waren absoluut niet goed!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik er echt niet mee kon lachen dat Verhofstadt die nederlaag zo licht opvatte en het hem eigenlijk niet kon schelen. Dat Dehaene bijna dubbel zoveel stemmen haalt moet hem ook fors tot het nadenken zetten!!

Met Sterckx heb ik geen probleem, die mag voor mij gerust aanblijven als voorzitter van de VLD, want die heeft ingevallen wanneer het kalf al verdronken was en heeft ondanks alles zijn best gedaan. Over de positie van andere kopstukken moet m'n zich zeker bezinnen.

Mijn brief vertrekt deze week nog richting Melsenstraat.

Ik hoor juist dat Groen! de oppositie verkiest, dat wordt dus een tripartite, amai, ik hou mijn hart al vast. Er zullen dus 5 partijen in de regering zitten met de kartelpartners erbij.

De opmars van het Vlaams Blok verwondert me niet maar stelt me wel diep ongerust.
Het Vlaamsblok gaat dansen in de zon, baden in het licht, ja we omarmen het leven met een lach op ons gezicht, we dromen samen van hetzelfde verhaal (75% weet het nog niet) en genieten van het leven, allemaal (toch al 25%)!
mooie dag is offline