Discussie: Het Tesla aandeel
Los bericht bekijken
Oud 7 december 2016, 16:00   #10
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Is dat zo? Elektriciteit is goedkoper als je het zelf opwekt met een generator en tegelijk ook de warmte kan gebruiken. De zogenaamde warmte-kracht-koppeling. Ik beeld me een klein net in met een 10-tal woningen met elk hun bescheiden WKK. Voeg daarbij een stel zonnepanelen en de 'powerwall' s' waarvan sprake en de kring is rond. Een piekverbruik kan worden opgevangen doordat de woningen met elkaar verbonden zijn.

Mogelijk neemt binnen afzienbare tijd enkel nog de industrie stroom van het klassieke net.
ja, zoals ik zei, dat is tot nader order zo.

En met de rest van uw post geef je mij gewoon gelijk, nl dat er éérst een omslag naar meer decentrale energieopwekking moet zijn alvorens er een markt komt voor dit soort dingen.
WKK's per gezinswoning zijn trouwens niet zo interessant. Beter wordt het wanneer men zo'n ding zet voor een hele wijk of zoiets. Daar heeft men trouwens amper nog warmte nodig (behalve voor warm water, als men al geen zonnecollectoren gebruikt) gezien nieuwbouw richting passiefwoning gaat. Maar de installatiekost per geinstalleerd KW gaat fors naar beneden bij grotere installaties (zoals bij windmolens ook bvb)

Vandaag in de krant: door de slimme meters komt er mogelijk een eind aan de terugdraaiende teller van de zonnepaneeleigenaars. Zo'n powerwall achtige dingen zou een oplossing bieden voor hen.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden