Los bericht bekijken
Oud 7 februari 2018, 13:52   #32
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Ik ben in wezen ook een echte petrol head. Niets plezanter dan in een vuile overall onder een wagen te liggen. Om met vuile handen olie te vervangen. Om de wagen te starten en die benzinegeur te ruiken. Om uren aan carburators te vijzen om een motor af te stellen. Ik doe alle onderhoud en herstellingen zelf. Zelfs een motor demonteren en reviseren is geen probleem.

Maar wees realistisch : buiten oldtimers ga je binnen x aantal jaren niet meer met een ICE wagen kunnen rijden. De politiek gaat het onbetaalbaar maken en ze gaan deze overal verbieden. Ze duwen u verplicht naar E-wagens en ofwel ga je daarmee rijden ofwel neem je de fiets. Zie wat ze nu al met diesels doen. Ik weet nog dat de politiek dat promootte. Iedereen moest een diesel komen want dat was beter. Nu schieten ze je nog juist niet af.

Even een kanttekening : ik zit hier nu thuis een voormiddag in de living. Met zicht op straat. Deze morgen tijdens het piekmoment reed hier elke 15 seconden een vrachtwagen voorbij. Soms 4 of 5 als een treintje achter elkaar. Daarbij nog massa's camionetten en wagens. Nu juist na de middag zie ik nog bijna elke minuut minstens 1 vrachtwagen voorbij denderen. Ik weet niet wat een vrachtwagen verbruikt maar dat zal wel niet min zijn. Allemaal diesels. Waarvan de meeste met een Buitenlandse plaat die stokoud zijn en veel vervuilen. Hoe ze al die vrachtwagens ooit die willen gaan vervangen?

Opmerking bij de kanttekening : toen wij hier een dikke 20 jaar geleden bouwden reed er amper een vrachtwagen voorbij. De laatste 5 jaar was er al meer verkeer maar nog niet overdreven. Sinds de kilometerheffing voor vrachtwagens is het precies of het vrachtverkeer hier maandelijks verdubbelt. Een sluipweg om kilometerheffing te vermijden maar de politiek kijkt gewoon naar de andere kant.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden