Los bericht bekijken
Oud 11 december 2021, 06:42   #44
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Dan toch een depopulatie-agenda?
Er blijft mij iets fundamenteels storen in Geert zijn uiteenzettingen, hoewel ik veel bijleer uit die referenties die daar staan, en er inderdaad dingen zijn die je NIET HOORT in een universitaire cursus immunologie (misschien is dat te recent en zijn de professoren nog niet op de hoogte ? ).

Wat mij stoort, is dat Geert altijd maar lijkt te impliceren dat de slecht aangepaste adaptieve respons uw natuurlijke en/of aangeboren respons die U gaat verdedigen, naar de knoppen helpt. Maar het probleem is dat ge ook in dat straatje zit na uw eerste infectie.

Kortom, wat we misschien doen met massa vaccinatie, is een zekere groep mensen die een goeie aangeboren resistentie hadden en die nooit corona zouden opdoen, nu hun natuurlijke resistentie kapot gemaakt hebben en ze nu evengoed in het eeuwige straatje zitten van infectie -> kwakkelige adaptieve respons -> aangeboren respons kapot -> nieuwe infectie -> enz...

Dat is misschien vooral voor jongeren het geval.

Maar iedereen die TOCH corona opdoet zonder vaccinatie, en dat is heel wat volk he, dat hebben we vorig jaar gezien, ook al is het een "zachte" of zelfs asymptomatische corona, zit volgens Geert zijn uiteenzetting, min of meer in hetzelfde verloren straatje zonder einde als gevaccineerden.

Het is wel zo dat de aldus opgedane natuurlijke immuniteit beter is dan de vaccinale, maar ze gaat toch ook maar een beperkt aantal antilichamen geven, die zich wel degelijk gaan binden aan nieuwe varianten, en die toch even goed uw aangeboren immuunrespons en uw "naieve" antilichamen in den diepvries steken.

Kortom, waar hij waarschijnlijk 100% gelijk heeft, is dat het een ongelofelijke stommiteit is om kinderen te vaccineren. Maar voor de rest van de bevolking begrijp ik zijn betoog eigenlijk niet in de zin dat we met een laat-maar-waaien aanpak niet heel anders zouden zijn dan met een vaccinatie campagne.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 december 2021 om 06:42.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden