Los bericht bekijken
Oud 12 juni 2019, 18:50   #91
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In zekere mate was dat ook zo. Chernobyl was ongelofelijk goed nieuws. Voor Chernobyl werd het verhaal verteld dat, als er ooit een kernreactor helemaal de lucht in ging, de planeet zo goed als levensloos zou worden. Er waren berekeningen van de hoeveelheid plutonium die in zo een reactor zat, en men deelde dat door de wereldbevolking, om aan te tonen dat iedereen ettelijke malen een gegarandeerd dodelijke hoeveelheid plutonium zou inslikken. Het continent waar zoiets zou gebeuren, zou levensloos worden, waar enkel misschien wat gemuteerde stralingsresistente kakkerlakken met 40 poten zouden kunnen rondlopen.

De werkelijkheid is dat uiteindelijk men in de bevolking niet eens statistisch iets kan waarnemen, op wat thyroide kankers na - behalve die mensen die zich aan werkelijk HEEL hoge dosissen hebben blootgesteld op de site zelf.

In feite komt het gros van de miserie van de maatregelen die men getroffen heeft. Je zou bijna kunnen zeggen dat de ideale manier om op een nucleair ongeluk te reageren, is van niks te doen en niks te zeggen, alles bij elkaar. Ik overdrijf maar een klein beetje. Want de gevolgen van "mensen in veiligheid te brengen, en iedereen schrik aan te jagen", zijn eigenlijk erger dan de zo goed als onmerkbare sanitaire gevolgen ervan.

Bulshit.
Tot op heden is men technologisch noch wetenschappelijk NIET in staat om eender welke kanker te herleiden valt tot enige radio actieve besmetting.

Nergens niet!

En vermits je het niet kunt ontkrachten dan eveneens niet bekrachtigen.

Voor hetzelfde geld heeft dat geval voor honderden miljoenen doden wereldwijd gezorgd of nog zal zorgen.

Wacht eerst tot je het wel weet. Doe dan uitspraken.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 12 juni 2019 om 18:51.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden