Los bericht bekijken
Oud 4 februari 2009, 21:17   #4
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Zo'n spectaculair aantal is dat nu ook weer niet hé. 300 �* 600 man, dat zijn familie, vrienden, een aantal buren en wat kennissen.

En maar goed ook dat ze niet meer stemmen halen, want wat zouden ze doen mochten ze een meerderheid hebben? Een beleid voeren willen ze niet, laat staan dat ze de verantwoordelijkheid voor een beleid zouden opnemen, dus als het op besturen aankomt kan je er niets mee aanvangen.
Het zal niet direct zo,n vaart lopen dat ze de meerderheid zouden halen denk ik. Maar ook dat is voorzien in gelijkaardige initiatieven. Zo heeft het Australische initiatief

http://www.senatoronline.org.au/

Citaat:
Senator On-Line is Australia's only Internet based democratic political party.
Senator On-Line is not aligned to any other political party… it is neither Liberal nor Labor.

Senator On-Line (SOL) is a truly democratic party which will allow everyone on the Australian Electoral roll who has access to the internet to vote on every bill put to Parliament and have its Senators vote in accordance with a clear majority view.
zich er toe verbonden om slechts in één kamer op te komen (al dat zal ook geen probleem zijn de eerstvolgende verkiezingen denk ik). Ik vermoed dat zij een tweekamersysteem hebben, min of meer zoals bij ons, een Kamer van volksvertegenwoordigers en een Senaat. Dat zou dan aanleunen bij sommige hervormingsvoorstellen bij ons in Belgie om de Senaat om te vormen tot een instituut voor directe democratie. Daar zijn we natuurlijk bij lange nog niet maar de ideeen zitten toch in dezelfde richting.

De Kamer van zgn "volksvertegenwoordigers" kan dan het bestuurlijk werk doen terwijl de senaat instaat om de Directe Democratie te begeleiden in haar souverein optreden als de burgers dat nodig achten.

ww.democratie.nu

Paul
__________________

Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 4 februari 2009 om 21:18.
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden