Discussie: Natuurlijke rechten
Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2004, 03:59   #90
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Van de huidige 15 ministers van de Federale Regering zijn er 10 die er een studie rechten hebben op zitten! Dat is 2/3, indien u dat een minderheid noemt...
Heeft u ook statistieken voor het parlement?

Trouwens, juristen zijn niet altijd de beste leiders. Voor economische zaken heb je bijvoorbeeld best een econoom. Voor milieu heb je best een bio-ingenieur of bioloog. etc.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Sinds wanneer bestaat er eensgezindheid onder de psychologen, sociologen en dies meer?! Ik voldoe naar alle waarschijnlijkheid aan alle voorwaarden die u zou kunnen bedenken, doch zullen mijn oplossingen en dergelijke meer u waarschijnlijk helemaal niet aanspreken.
Daarvoor bestaat dialoog.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Ik vind uw technocratisch voorstel ook wel vrij grappig:
mensen met welbepaalde diploma's (zeg maar: mensen die het geluk hadden geboren te worden in de juiste sociale omgeving) mogen beslissen aan welke criteria voldaan dient te worden alvorens iemand mag participeren aan machtsdeelname.
Tegenwoordig hoef je echt niet meer uit een bepaalde omgeving te komen om een bepaald diploma te halen. In mijn systeem is onderwijs trouwens bestaald door de staat. Lees mijn manifest nog maar eens erop na. Op die manier is IEDEREEN in staat om de dergelijke vereisten te halen, mist hij over de nodige capaciteiten beschikt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Je uitgangspunt is bovendien al compleet foutief aangezien je blijkbaar gelooft dat een diploma een weerspiegeling zou zijn van bepaalde capaciteiten!
Dat zou het moeten zijn. Maar er kan inderdaad best wat aan het huidige schoolsysteem gesleuteld worden
IlluSionS667 is offline