Los bericht bekijken
Oud 24 mei 2018, 19:24   #28
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
En waarom zouden mensen niet echt blij zijn als ze ontsnappen aan een bende gewelddadige psychopaten die mensen levend verbranden?



Alleen snapt iedereen hier dat het een andere situatie is.

Ik ben geen fan van boerka's, ik vind het ook maf om er tegenaan te lopen op straat en het lijkt me vooral ook erg onprettig voor de persoon die erin zit. Maar stel je verbied ze, wat bereik je dan? Worden dan opeens alle mannelijke straatschoffies, gangsters en terroristen brave burgers, of bereik je eigenlijk vooral dat die misschien paar honderd vrouwen die er hier een dragen nooit meer het huis uit komen?

In andere woorden: als die vrouwen door IS gedwongen waren om in bikini over straat te gaan, een kledingstijl waarmee ze zich aan deze beelden te zien ook niet goed zouden voelen doordeweeks in het openbaar, dan hadden ze die wel verbrand. Toch ben ik niet tegen bikini's.
Het zelfde kun je dan zeggen bij het verbieden van wapens. Wat bereik je daar mee? Gaan nu ineens alle gangsters en schoften hun wapens inleveren en gaan er geen slachtpartijen meer plaats vinden?

Wie een beetje geschiedenis kent weet verdomt goed dat er, bv. nooit meer alcohol gebruikt en geproduceerd werd dan tijdens de drooglegging.

Wil dat zeggen dat de boerka dan maar niet verboden moet worden? Nee zeker niet aangezien gemaskerd in het openbaar lopen of het dragen van bivakmutsen ook verboden is. Iedereen kan verscholen gaan onder zo een boerka.

Dus, verbieden? Ja, heel zeker.

Betekent dat dat die vrouwen dan niet meer buiten mogen van hun voorhistorische geloofsmaffen, spijtig, maar dan zullen ze wat meer haar op hun tanden moeten kweken.

En betekent dat dat meisjes niet meer naar school mogen van hun idiote pere? Dan moeten ze maar de kindervergoeding inhouden.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 mei 2018 om 19:34.
Garry is offline