Los bericht bekijken
Oud 20 maart 2007, 23:41   #358
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Een vriend, klimatoloog, stelde me vandaag gerust in antwoord op een aantal kritische mails die ik hem heb doorgestuurd
Citaat:
Ik heb eens navraag gedaan. Volgens het laatste IPCC hebben we nog 3000 jaar voor het ijs op Groenland volledig gesmolten is. Is me dat een geruststelling.

Wat betreft je wetenschappelijke onzekerheid. 90% lijkt me niet slecht om uitspraken over de toekomst te kunnen doen.

Het lijkt me niet slecht dat je zo kritisch bent. We mogen niet meegesleept worden in irrelevante trends.

Waar het mij vooral om te doen is, is de bewustwording van ons op onze omgeving, onze voetafdruk die we achterlaten.
Waarop ik hem eerlijk geantwoord heb
Citaat:
Je zegt dat je gerust gesteld bent omwille van het feit dat het IPCC zegt dat we nog 3000 jaar te gaan hebben, maar ik hecht daar geen geloof aan, ik zou er persoonlijk even veel belang aan hechten wanneer Eddy Wally het zou zeggen in plaats van het IPCC.

Het IPCC is voor mij een politiek gestuurd orgaan waar ik wetenschappelijk geen enkel vertrouwen (meer) in heb. Spijtig maar helaas.

Zoals reeds eerder gemeld, begrijp me niet verkeerd, ik heb een grote voorstander van onderzoek naar alternatieve energiebronnen zoals wind, water, zon, H², ... maar niet tegen elke kost, niet ten gevolge van een leugen, niet wanneer men met Al Gore taksen komt aandraaven om de staatskas te spijzen, niet ten gevolge van bedrog, ...
Hij blijft wel een vriend
"Great spirits have always found violent opposition from mediocre minds.
The latter cannot understand it when a man does not thoughtlessly submit to hereditary prejudices but honestly and courageously uses his intelligence."
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wel aangezien opstijgen van de maan geen probleem is, is het bestaan van de techniek om te landen al bewezen
Tegelijkertijd Intelligent én Religieus zijn is uitgesloten
Gun is offline   Met citaat antwoorden