Los bericht bekijken
Oud 15 januari 2020, 13:34   #7195
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.058
Standaard

Vrijheideerst

Citaat:
Het aantal keren dat ik niet werd gecontroleerd op de rit van en naar Brussel overstijgt de keren dat ik dat wel ben.
Op de tram of bus wordt je slechts zelden gecontroleerd, in de trein is die kans 1 op 2.

Citaat:
Je kan er gif op innemen: als er een grote vertraging is komt de treinbegeleider niet. Heb ooit het excuus gehoord "jamaar de trein is te lang".
Dat komt omdat die dan van alles moet regelen, zoals aansluitingen. En ja, een treinbegeleider op een trein met 12 dubbeldekkers, kan niet heel de trein zien tussen elke 2 stations.

Citaat:
Neem het openbaar vervoer, kijk naar Zwitserland of Denemarken. Ja zo zal het lukken.
In Zwitserland betaal je gemiddeld 3 keer meer dan in België. Denemarken ben ik nooit geweest, maar waarom niet gewoon vergelijken met onze buurlanden?

Citaat:
Leuk verhaaltje: vorige zomer keerde ik na een lange nacht stappen terug met de trein. Ik was mijn bankkaart kwijt en had ook geen conducteur gezien. Ik dacht dat ik met mijn abonnement (ik stapte ergens anders op) wel zou kunnen zonder problemen de reis verder zetten. Helaas ging dat niet en vond de conducteur er niet beter op om mij de levieten te lezen voor gans de trein. Niet kunnen betalen was voor die idioot hetzelfde als niet willen betalen.
Iedereen zegt dat hij niet kan betalen, ook doorwinterde fraudeurs zeggen dat. Hij kan niet weten wie U bent. Als hij het zo laat, en andere reizigers zien dit, zullen ze zeggen "dan betalen we volgende keer ook niet". De officiële procedure als ik mij goed kan herinneren is een uitstel, als U uw identiteitskaart bij hebt, dat kost iets van 100 euro, tenzij U uw abonnement binnen een zekere periode toont aan het loket, en zo niet de politie.
Dus volgens mij bent U er nog goed vanaf gekomen door de levieten gelezen te worden. Alsof je naar de delhaize gaat, vanalles koopt, en zegt dat je je bankkaart vergeten bent, maar de volgende keer wel zult betalen... wedden dat ze U ook de levieten lezen?

Citaat:
Gaan klagen en mijn boete werd kwijtgespeeld, enkel maar het ticket moeten betalen.
In veel andere landen zou dit niet lukken, België is klantvriendelijk op dat vlak.
tomm is offline   Met citaat antwoorden