Los bericht bekijken
Oud 14 november 2004, 12:57   #73
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michaël Bauwens
Nogal bij de haren getrokken voorbeeld. Kan je (nog?) eens precies uitleggen op welke manier, onder welke omstandigheden, en voor hoelang de vrije meningsuiting dan moet 'beperkt' worden volgens jou? In bovenstaand voorbeeld is het immers gewoon zaak van die persoon in kwestie wat hij doet, geen enkele overheidsmaatregel kan op zo'n gevallen anticiperen.Ik veronderstel dus dat je tegen de anti-racismewet bent, tegen de anti-revisionismewet, en tegen gelijk welke overheidsmaatregel die de vrije meningsuiting permanent wil afschaffen ('inperken' is nieuwspraak; een vrijheid inperken is ze afschaffen), maar waar ben je dan vòòrstander van? Vind je het goed dat het opschrift 'gij zult niet doden' verwijderd werd omdat Moslims in Nederland het wel eens als 'provocerend' zouden kunnen opvatten?
Het voorbeeld is inderdaad met de haren getrokken, maar ik had het dan ook over uitzonderlijke omstandigheden, nietwaar? Mijn punt is gewoon dat het op sommige momenten niet verstandig is om je recht op vrije meningsuiting uit te oefenen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline