Los bericht bekijken
Oud 26 november 2014, 12:56   #29
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard Vogelvrij

Ik ga veiligheidshalve niet quoten, zeker niet gezien de boze modposts van de laatste dagen...

Maar toch...

U wil het kaf van het koren scheiden, de slechten weg en de goeden hier...
Mij best, maar wie help je daar mee?
Wat men hier wil hebben zijn de harde werkers, de slimme koppen en zowat alleman die hier nuttig kan meedraaien in de maatschappij. Op zich lijkt dat goed en menslievend.
Maar als die hier zijn, wie blijft er in de landen van herkomst over om er daar iets van te maken?

Die mensen komen van landen waar geen drinkwater is, waar geen voedsel is, waar de meest gruwelijke dingen gebeuren...
En dan zouden wij de loodgieters hier houden, de landbouwingenieurs als straatveger laten uitkeringtrekken, degenen met een inzicht en een beetje oog voor rechtvaardigheid rechten laten studeren en hier op een bureautje zetten om stempeltjes te zetten?
Da's te gek, net die mensen zijn er nodig om ginder de boel op te bouwen en te zorgen dat de daar bevolking verder geraakt. En dat zal verder zijn dan de zoveelste zever van elf elf elf .

Voor Vlaanderen (of belgie) is het eigenlijk simpel, en daar komt er mss een groene toets bij. Dit grondgebied is simpelweg te klein om zoveel mensen te kunnen onderhouden. En dat klinkt cru, en dat is het eigenlijk ook, maar dat is wel de realiteit die je niet uit het oog mag verliezen. Anders wonen we binnenkort inderdaad in megapolissen met alle gevolgen van dien, een andere forummer hier krijgt natte dromen van zo'n dingen, ik gruwel daar van.

Ik hoor altijd zeggen dat de wereld groot genoeg is, probeer dan ook die ruimte te benutten en niet alles op een hoopje te smijten.
Moesten de internationale gedrochten een keer effectief werken en optreden op plaatsen waar miserie te vinden is, en niet enkel olie of een andere grondstof of zelfs maar politieke vriendjes die ze nodig hebben, dan zou 't er al heel wat vrolijker aan toegaan. Dan zouden we nu geen beestachtigheden zien op het nieuws en verder zitten wachten tot iemand er iets aan doet.

Migratie is geen oplossing, de oplossing is om de reden van die migratie op te lossen... Maar als ik er iets van zeg ben 'k ne racist...
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 26 november 2014 om 13:06.
manta is offline   Met citaat antwoorden