Los bericht bekijken
Oud 1 mei 2021, 08:09   #283
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
van welke site heb je dit gekopieerd ??
Het is uit mijn eigen nieuwe Bijbel.
Al gelezen?

En ook niet gekopieerd, maar hier oorspronkelijk weer gegeven.
Wel heb ik deze idee al reeds in mijn file eeuwige leven geschreven.

42 - De absolute noodzakelijkheid van dit ene IK.

De wedergeboorte is absoluut noodzakelijk*, omdat het IK als centrum van een werkelijk bewustzijn noodzakelijk is, want zonder dat ene IK zou het heelal niet werkelijk bestaan, geen bewustzijn hebben.
Want het bewustzijn is slechts werkelijk in dit ene IK, dat zichzelf als IK ervaart, want alle anderen zijn niet-IK als jullie of zij of jij.
En die zijn allen alleen werkelijk voor dat ene IK, of natuurlijk ook voor zoverre zij zelf IK zijn, maar opnieuw slechts als één eigen IK.
Dus als iemand sterft, dan verdwijnt met hem de hele werkelijkheid als bewustzijn.
En dan doet het er helemaal niet toe op welke wijze hij wedergeboren wordt, want dat behoeft helemaal geen individuele voortzetting te zijn en mag best een totaal nieuw persoon zijn, zelfs iemand die al reeds bestond, en die de gestorven persoon vervolgens als eigen IK ervaart.
Maar zonder dat ooit de link, het verband tussen de gestorven persoon en deze "nieuwe" persoon ooit te bewijzen is, en die er ook helemaal niet is, dan alleen dat iemand (wie dan ook) als bewuste persoon, als dit ene IK bestaat.
Het enige verband is hier het IK.

http://home.kpn.nl/wegge168/eeuwig.leven.html
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden