Los bericht bekijken
Oud 7 december 2014, 13:46   #30
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Voor de geografische forums lijkt me een objectieve manier van indeling er een gebaseerd op de alom bekende continenten. Een nadeel van deze aanpak is dat sommige categorieën zo goed als leeg zullen blijven. Men kan eventueel categorieën samen voegen. Voordeel is dat verwarring sterk gereduceerd wordt. Marokko en Pakistan in 1 categorie zetten is eigenlijk ook niet echt correct geografisch gezien. Verwarring met Afrika en Azië zullen blijven. Dan misschien liever nog een relatief lege categorie zoals Oceanië/Antartica of 'rest van de wereld'. Persoonlijk zou ik dat laatste vermeiden. een positieve omschrijving is ergens respectvoller.

Men kan er eventueel een simpel kaartje bijzetten voor alle duidelijkheid.

Citaat:
...the seven recognised continents of the World - Africa, Antarctica, Asia, Australasia, Europe, North America and South America

Some authorities recognise only six continents combining either Europe and Asia (Eurasia) or North and South America (America) while others prefer a five continent model - Africa, Antarctica, Australasia, Eurasia, America


De categorie 'binnenland' zou men zelfs kunnen weglaten of in een ander subforum onderbrengen, meer thematisch (bv. onder de naam 'binnenlandse politiek' of 'Belgische politiek') Eventueel risico is dat mensen dat in Europa over België gaan posten, maar dat kan uitgelegd worden.

Een groot politiek forum uit de VS maakt het onderscheid tussen west Europa en Oost Europa + Rusland. Gezien het bestaan van de EU misschien niet zo'n goed idee

Op datzelfde forum bestaat er een (vage jammer genoeg) categorie 'midden Oosten' die druk bezocht wordt. Midden Oosten en islam worden dan nog al eens verward. Centraal Aziatische republieken zijn eigenlijk geen midden Oosten. Indien men zou uitgaan van continenten wordt deze vaagheid vermeden.

Daarom..na overleg met mezelf zou ik voor continenten gaan.

De vraag is dan welke?

Subforum 'continenten':
Oplossing met 5 categorieën
  • De Americas (noord en Zuid)
  • Europa
  • Azië
  • Afrika
  • Oceanië/Antarctica (rest van de wereld)
Aangezien Africa apart staat zou men Noord en zuid Amerika ook kunnen splitsen. Dan komt men tot 6 categorieën (7 indien men 'binnenland' daarbij zou zetten. En 8 indien men 'Vlaanderen' er ook zou bij zetten. Maar dat zou ik misschien eerder oplossen via thematische categorieën)
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Pontifex : 25 december 2014 om 02:00.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden