Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2020, 07:42   #47
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het ziet er alleszins naar uit dat het openbaar vervoer de komende jaren nog meer verlies gaat lijden dan anders. Als men een oplossing voor het gevaarlijk goederenvervoer per spoor kan vinden is men beter af met de bulldozer over de spoorinfrastructuur te gaan denk ik. Dit moet echter op Europees en zelfs internationaal niveau geregeld worden dus er zal spijtig genoeg niets veranderen.

Dat gedoe met het plaatsen van 2 metalen staven op steunpunten waar dan zeer aanzienlijke constructies over kunnen rijden dateert in "massale" vorm van de negentiende eeuw,toen het technisch niet mogelijk was om vlakke,robuuste,wegen aan te leggen over een behoorlijke afstand....Ook de grote "imperiums" uit de geschiedenis hadden geen mogelijkheden.Hun "steenwegen" waren smal en dienden een heel beperkt (militair- en communicatie-doel)...Het bestendigen van- en controleren ten behoeve van-,de centrale macht dus.Handelsverkeer moest grotendeels over "aardewegen" en rivieren en was seizoens-afhankelijk.
Doorheen de decennia heeft "spoorvervoer "zijn eigen ontwikkelingen gekend,terwijl nochtans de "basis-oorzaak" van de ontwikkeling ervan,de ontoereikende mogelijkheden tot wegenbouw,door de petrochemie en de betonindustrie OPGELOST zijn.....getuige nu de uitrol van vlakke,robuuste wegen tot in de zotste plekken.


Inderdaad zou het meest logisch zijn het merendeel van de spoorwegen gewoon te verwijderen en die route te bestemmen voor HEEL GERICHTE soorten modern verkeer(op rubberbanden).

Ik kan me voorstellen dat dit in de ene regio uitsluitend voor vrachtwagens zou kunnen zijn en elders uitsluitend voor bussen......enfin...
ZEKER NIET voor "rijderderijd"....want dan heeft ook geen zin...weten we onderhand.


Inderdaad,in mij ogen is het nog steeds uitgebreide spoorwegnet een technisch anachronisme dat NIET meer KAN voldoen aan een behoefte tegen een redelijk kost......(momenteel vrijwel overal ter wereld op de overheidskas gezet...)

Lang geleden reeds bereikte de "diligence" een indrukwekkend niveau van technische ontwikkelingen,perfect aangepast aan de behoeften van ....lang geleden.....Ondanks dat is het ding nu een museum- en hobby-artikel....

Ik zie het grootste deel van het "trein-wezen" ook op die manier...

Laatst gewijzigd door kelt : 6 mei 2020 om 07:50.
kelt is offline   Met citaat antwoorden