Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2016, 17:03   #59
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.835
Standaard

Nog een tip voor de mannen onder ons :

Scheerapparaten zijn vaak zéér duur en ik heb er nog geen enkele goede aangetroffen. Ik heb nog zo'n toestelletje van Philips liggen waarvan ik zelfs nog de koppen had laten vernieuwen, maar het scheerresultaat bleef bedroevend (allesbehalve glad!).

Ook scheermesjes zijn er in alle vormen en maten, maar de beste ervaring heb ik nog altijd met 2-bladige mesjes. Meerbladige mesjes werken enkel op gladde oppervlakken zoals de wangen, maar kunnen niet goed bij haartjes op de keel. 2-bladige mesjes zijn veel goedkoper, en ze gaan even lang mee!

Wat het elektrisch "scheren" betreft ben ik inmiddels overgeschakeld naar de Braun Silk-épil 1 (Vandenborre). Die snijdt de haartjes niet af, maar trekt de haartjes uit het gezicht (= epileren) waardoor ze ook langer wegblijven. In het begin was dat pijnlijk, maar eens de gewoonte er is, voel je er niks meer van! Hardnekkige stoppels en zwarte puntjes kan je nadien verwijderen met het pincet. Ik ben sindsdien altijd snel en uiterst proper geschoren en zit niet meer te klooien met mesjes die vooral veel snijwonden opleveren.

Ook dingen zoals preshave en aftershave zijn pure geldklopperij die je niet nodig hebt.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 5 juli 2016 om 17:15.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden