Los bericht bekijken
Oud 29 april 2018, 21:21   #40
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat staat er niet. En dat moet ik bij herhaling weer eens duidelijk stellen: het vormt er een deel van. Het staat er niet boven of onder van.

Staat "burgerschap" trouwens in onze wetgeving omschreven en bepaald? Als u zwaait met de wet, moet er toch enige duidelijkheid hierover zijn, nietwaar?!
Prima dat je religie een deel is van je identiteit, maar u en ik leven in een diverse samenleving. Religie is dus niet wat ons bindt maar wel het gegeven burger te zijn. Dat betekent dat basisprincipes voor iedereen gelden, en je religieuze identiteit geen recht geeft om te handelen tegen die basisprincipes in, hoe graag u ook die " vrijheid" zou willen.
Dus discrimineer je niet op basis van gender, seksuele geaardheid, ras of origine, ongeacht de voorschriften van je geloof. Dat geldt voor u, voor mij en alle andere burgers. Burgerschap betekent jezelf houden aan die basisprincipes die door wetgeving zijn vastgelegd, en blijkbaar denken veel politici daar ook zo over, dus staat religieuze identiteit daar niet boven.
Probeert u het nog eens?
alice is offline   Met citaat antwoorden