Los bericht bekijken
Oud 18 maart 2023, 20:21   #153
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als de mens geen "ruimte-soort" zal worden dan staan we geen generatie verwijderd van de grote bevolkingsineenstorting...(wat ik op zich geen slechte zaak vind in dat geval,het is anders onleefbaar...)
Ik krijg hoe langer hoe meer adepten van mijn visie

Citaat:
DIE generatie zou best geen economisch model meer hebben zoals wij nog hebben (en die aan het falen is) van de ongelimiteerde geldgroei , fancy-pancy theorietjes en financiele bezighoudingstherapeutische jobkes errond...
De financiele uitwassen zijn een onvermijdelijk bijverschijnsel van elke vrije markt zou ik denken. Speculatie is een fundamenteel element in de vrije markt en speculatie gaat van "investeren en sparen" tot "frivool op korte termijn schommelingen bespelen", dat is even onvermijdelijk als modeverschijnselen die gekoppeld zijn aan de onzekerheden van de innovatie in de markt.

Citaat:
ECHTE,TASTBARE onderpand zal geen "speculatieve waarde" meer krijgen dan ,gewoon maar een NODIGE en NUTTIGE waarde....en geen aktieve bevolking meer genoeg om veel meer te fantaseren errond...
Het is natuurlijk waar dat als men terug herleid is tot zijn fundamentele fysische behoeften die vrij eenvoudig zijn, en maar een klein aantal markten inhoudt, de economie eenvoudiger wordt. Het zou zelfs ultiem gewoon een water economie kunnen worden, waarbij de zeldzame asset waar alles om draait drinkbaar water zou zijn.

Maar het zou dan uiterst gevaarlijk worden om dat schaarse en noodzakelijke water ook nog eens als ruilmiddel te gebruiken. Men zou dan water oppotten als rijkdom, water dat nodig was om te drinken en in leven te blijven, maar niet opgedronken kan worden want gewoon veel te duur.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden