Los bericht bekijken
Oud 24 maart 2023, 10:46   #165
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dit laatste is inderdaad de reden van de aversie tegen de digitale teller. Als ze digitale laten “achteruit draaien” zoals de analoge mogen ze vandaag nog eentje komen plaatsen, dan kan het me niet schelen. Met de huidige regeling ga ik 4000kWh meer betalen, de jaarlijkse productie van mijn panelen.
Dus jij verbruikt 0 kwh zelf. Voor mij komt het goedkoper uit. Ik zit aan een productie van 6000 kwh. Warmtepomp en circulatiepomp van zwembad zorgt ervoor dat ik in de zomer veel verbruik op moment van productie en daarenboven zit ik met een elektrische wagen die ik ook altijd aan de stekker hangt als ik thuis ben. Op die manier verbruik ik ongeveer 5000 kwh van mijn productie zelf. Doordat er geen prosumententarief meer moet betaald worden komt dat eigenlijk veel voordeliger uit.

Ik ben er zeker van dat het op lange termijn voor iedereen goedkoper wordt. Gewoon uw verbruik zoveel mogelijk afstemmen op productie. Vaatwas en wasmachine niet meer snachts maar gewoon overdag aanleggen, enz...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 24 maart 2023 om 10:47.
fox is offline   Met citaat antwoorden