Los bericht bekijken
Oud 26 mei 2009, 03:50   #229
ieveke
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 december 2003
Locatie: Heverlee
Berichten: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Normaal gezien bepaalt men de fractie C-14 op alle C in een fossiel, en men moet enkel het gehalte C-14 kennen in het verleden op C om te weten hoe lang het geleden is. Men doet geen vergelijkingen met wat er VANDAAG gebeurt. In feite is de C-14 schaal relatief ingewikkeld, want de calibratie ervan hangt af van de ZONNE-ACTIVITEIT in het verleden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Radiocarbon_dating

Het is wel juist dat er een heel sterke toename van C-14 in de jaren 50-60 is gekomen tijdens de kernproeven, maar die is nu weer aan het normalizeren.
Een proces dat het C-14 gehalte doet DALEN is het verbranden van fossiele brandstoffen bijvoorbeeld die heel C-14-arm zijn.




Tuurlijk. En er is ook de financiele kost en zo. Maar je zou verwachten dat ANDERE risico's die veel doden veroorzaken, ook wel veel zieken veroorzaken, dus dat is ergens iets dat uitfactort he. In de USA alleen verwacht men PER JAAR ongeveer 25 000 doden ten gevolge van de vervuiling van steenkoolcentrales. En daar moet je vermoed ik dus ook een veel groter aantal zieken bijtellen. In vergelijking daarmee valt het risico van kernenergie in het totale niets.

Auto ongelukken: 1.2 miljoen doden per jaar. En ik weet niet hoeveel verminkten maar toch wel veel meer.

Enz...
Eventjes terug inpikken (ik heb trouwens geen bericht gehad over reacties).
Indien men morgen een compleet nieuw fossiel vindt van een organisme verwant aan een organisme dat nu bestaat , dan moet er herijkt worden. Probleem is nu, hoe met al die "valse C 14".
ieveke is offline   Met citaat antwoorden