Los bericht bekijken
Oud 11 juli 2011, 16:58   #17
Henkerd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 juli 2011
Locatie: Google het!
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De meeste cijfers die u geeft zijn leugens. Maar dit terzijde.

Genocide gaat over iets specifieks en zeldzaams en die term mag men niet devalueren.

Wat massamoorden en bepaalde regimes betreft:
-) het Nazi-regime was inherent een regime dat gefocust was op massamoord; massamoord was inherent aan dat regime; dat is een historische realiteit
-) Communistische regimes zijn ook inherent gelinkt aan massamoorden want de historische realiteit leett dat Communistische regimes steeds massamoorden plegen bij het vestigen en bestendigen van hun regime; hoe omvangrijk die massamoorden zijn varieert van land tot land - er zijn nu éénmaal meer Chinezen om uit te moorden.
-) koloniale regimes hebben een meer gevarieerd parcours: sommige waren bijzonder moorddadig, andere veel minder: het kolonialisme was dan ook een zeer gevarieerd systeem
Mijn eerste post betreffende cijfers vond ik toevallig op het internet, net zoals wat Derk de Tweede deed. De tweede post is van J.B. Good, waarvan ik ook weet dat het gewoon cijfers zijn die van een mug een olifant geworden zijn, net als hier met Derk de Tweede. Maar die eindeloze discussie over de cijfers en zo kunnen we best achterwege laten, anders zitten we hier nog tot we stof en as zijn.

Communisme zet, tot mijn wetens toe, niet tot massamoorden of nog van die dingen aan. Ik heb ook mijn huiswerk gedaan door Marx' werken te lezen, en als je ze goed gelezen hebt kun je vaststellen dat het een en andere radicaal slecht geïnterpreteerd werd, en het andere gewoon verkracht. Of communisme echt massamoorden, bewust of onbewust, voortbrengt, daar ga ik niet op in, want voor je het weet ontkennen we het een en ander weer. Wat ik wel wil is dat de 'oldschool communisten', zoals Derk de Tweede ze noemde, eens uit hun molshoop komen piepen i.p.v. van de ene topic naar de andere de boel op stelten zetten met spams over het moordlustig kapitalisme.
Henkerd is offline   Met citaat antwoorden