Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2018, 23:43   #1213
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat weet ik nog niet. Maar zelfs zonder de VS, zie ik de ondergang van Israël nog niet snel verwezelijkt worden.
In 1948 gebruikten de Israëlies voornamelijk gevonden en gekregen WO2 materiaal tegen de hordes woestijnrovers uit Egypte, Jordanië, Syrië en hun bondgenoten, tot en met Saoedie Arabië en Marokko toe.
In 1967 was de Israëlische luchtmacht voornamelijk bezig met Franse toestellen. Het leger daarentegenover had een hoop oude Shermans met Franse hulp omgebouwd. En pas op't laatste nippertje werden mondjesmaat VS M48A1 binnengesmokkeld via Duitsland, en pas na een perslek, direct vanuit de VS.
De vijanden van Israël hadden gloednieuwe MIG21's, en Britse Hawker Hunter straaljagers (bijna 2 keer meer dan Israël). De enorme hoeveelheden Sovjet tanks (2 keer meer tanks dan de Israëlies) en een overweldigende troepenmacht die 2,5 keer groter was dan de het hele actieve Israëlische tesamen...
En op 6 dagen later gingen de woestijnplunderaars jankend naar huis, hun les nog niet geleerd probeerden ze het opnieuw, met VEEL sovjetsteun, in 1973. En weer een pak slaag... Blijkbaar hebben ze het toen wel geleerd.
Als u denkt dat de USA een eeuwigdurend rijk is, be my guest.
Ooit komt er een einde aan, hoor.

En dan blijf ik bij mijn vraag, gaat u dan overschakelen tot het supporteren voor de nieuwe sterke?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik vraag me af dat het nu aan mij ligt dat u een simpele uitspraak niet begrijpt, of aan u.
Oh, dat is zo een gemakkelijk antwoord op een simpele vraag. Het ligt aan u.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden