Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2018, 08:59   #44
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.406
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Als het Chicago Plan (Revisited) volgens jou geen alternatief is, ben ik wel eens benieuwd naar het jouwe.
MIJN alternatief is overheid van haar monopolies ontdoen.
Opdat de Commies rekening zouden moeten houden met concurrentie, in plaats van die, net zoals Adolf Hitler, Josef Stalin en vele andere, inclusief de dicterende dievenbendes van heden ten dage, middels geweld/dwang/manipulaties uit te schakelen.

Van MIJ, Erw, mag elke bank geld bijmaken, en zo de koopkracht van dat geld doen tanen, effectief stelen, als er concurrentie is, dan wijken de klanten, spaarders, uit naar andere banken die dat minder/niet doen, en wil niemand nog dat geinflateerde geld aanvaarden als betaling voor de geleverde prestatie - die keuze zal dan ook kunnen, want er is met het verdwijnen van de Commie privileges ook geen dwang (wet "legaal betaalmiddel") meer.

Uw "Revisited Chicago Plan" is gewoon (wat verwacht je, dat de Commies iets gaan doen aan hun eigen diefstal?) het zoveelste dievenplan, geen alternatief, maar een vervanger, doel zijnde de lastig wordende monetaire diefstal (bij rentes gedwongen tot negatief is die factuur te ontwijken door afhalen/desnoods omzetten in vanalles) terug gemakkelijker te maken.
Fiatgeld, schuldpapierkopers en aandelen - spaarders zullen massaal dat "staatsschuldpapier met afgedwongen waarde" dumpen voor ander geld (zoals cash en bank reserves), lees: bankruns. Dat "Revisited Chicago Plan" is niks nieuws, het is gewoon een zoveelste naam gegeven aan hetzelfde: confiscatie / diefstal.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden