Los bericht bekijken
Oud 21 juni 2010, 10:58   #4030
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Dat er ergens in het universum groene mannetjes bestaan, is wetenschappelijk gezien, zelfs hoogst waarschijnlijk...
Dat er ergens (anders dan hier) in het universum leven bestaat is statistisch gezien een praktische zekerheid. Of er ook iets rond loopt zoals wij ons dat voorstellen bij de term "intelligent leven" is bijzonder speculatief, misschien zitten er meerdere beschavingen binnen een paar honderd lichtjaar, misschien zijn we momenteel wel de enige in de hele melkweg.

Citaat:
Het object "zoomde" niet in, maar werd even verlicht door een externe bron.
Ik vermoed dat het zich buiten de atmosfeer bevond & even het maanlicht of zelfs zonlicht reflecteerde. Er was geen maan zichtbaar op moment van observatie.
Een object dat buiten de atmosfeer hangt (afhankelijk van je definitie, maar laten we zeggen op 100 km hoogte, low earth orbit begint ongeveer op 160, daar onder val je, afhankelijk van je aandrijving, te snel terug naarde aarde) zou enorm moeten zijn om nog twee handen groot te lijken (een object dat op honderd kilometer afstand hangt maar net zo groot lijkt als iets van 10 cm breed op een meter afstand is ongeveer 10 km breed), bovendien zou het object vanaf een enorme hoeveelheid aardoppervlak zichtbaar geweest zijn. Ik vind het daarom bijzonder dat ik hier og geen andere bronnen over heb gehoord, zeker in een tijd dat Hubble de meest prachtige plaatjes schiet, we weet hebben van elk near earth object dat de komende miljoenen jaren een bedreiging zou kunnen zijn en we de low earth orbit vol hebben hangen met observatiesatelieten en allerlei objecten die ofwel de elektromagnetische straling ofwel de gravitatiekracht van dit object zouden kunnen waarnemen, al is het niet hun hoofddoel.

Citaat:
De meest waarschijnlijke verklaring is dat we getuige waren van een trage maar enorme meteoor die onze dampkring net had vermeden...
eventueel een menselijke constructie in orbit; maar dan wordt het toch moeilijk om een andere verklaring te vinden...
Een menselijke constructie in een baan om de aarde was het niet, alleen al de prijs om de materialen voor zo'n object in een baan om de aarde te brengen is onbetaalbaar. En zelfs als iemand de technologie bezat om zoiets te doen dan zouden ze wel wat beters verzinnen dan hun geheim verpesten door een enorm object dat iemand vroeger of later moet opmerken in een baan om de aarde te hangen. Een meteoor is ook vrij onwaarschijnlijk. Van meteoren weten we dat ze in behoorlijke getalen aanwezig zijn in onze relatief nabije omgeving, maar ze hebben wel voorspelbare banen. Bovendien blijven objecten die met het blote oog duidelijk zichtbaar zijn meestal niet lang onontdekt. Ik weet niet of je hebt gezocht op nieuws omtrent een ruimterots ergens rond de betreffende nacht, maar ik betwijfel het. Meestal is het al vrij spectaculair nieuws als een object van enkele honderden meters doorsnede op enkele tienduizenden kilometers van de aarde passeert, en dat zou lang niet genoeg zijn om jouw waarneming te verklaren. Ik denk dan ook dat het het meest waarschijnlijk is dat het object zich stiekem dichterbij bevond dan jij dacht, ergens in de atmosfeer, op enkele kilometers of lager. Zo'n inschattingsfout is snel gemaakt, je hebt niet of nauwelijks referentiepunten en het dieptezicht dat we uit stereovisie (het hebben van twee ogen) halen is op afstanden van meer dan enkele tientallen meters ook al te verwaarlozen. Bovendien vliegt er veel meer rond in de atmosfeer dat met het blote oog zichtbaar is als iets van twee handen groot. (Twee handen groot op welke afstand trouwens? Groter of kleiner dan de maan?) Ik heb het object verder niet gezien, dus ik kan absoluut geen inschatting maken van wat je dan gezien hebt. Voor mijn part was het een vogel die iemands hoed had gestolen. Maar wil het in een baan om de aarde gehangen hebben dan wil ik het niet op mijn kop krijgen...
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 21 juni 2010 om 11:02.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden