Los bericht bekijken
Oud 13 november 2004, 01:07   #24
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
@Supe®Staaf:

Zo is dat maar net.

Ik behoor zelf voor een stuk tot die "ideologie van kustmijnkloten", maar kies daar zelf voor; word daarvoor door de progressieve jongens en meisjes heel vaak voor bekritiseerd omdat ik niet "vrij genoeg zou denken", mezelf teveel zou "beperken" of doodgewoon "dom" zou zijn...
Voor mijn part kiest iedereen de ideologie waar hij zich het beste bij voelt.

Wie zijn knieën tot pulp wil bidden in een basiliek, gogogo.
Wie zijn staartebeen tot moes wil zen-zitten, tant mieux.
Wie zijn kontspieren in vorm wil trainen met vijfentwintig situps daags naar Mekka: �* la bonheur!
Wie zich met Hare Krishna een punthoofd wil chanten: why not?
Wie zich wil suf vogelen op Tantrische wijze: zet 'm op!

Laat iedereen met iedereen lachen zoveel hij wil: lach mee.
Laat iederen de baarlijkste nonsens over de ander zijn dada verkopen: scheld eens lekker terug.

Maar vermijd het om mekaar beestachtig te vermoorden omwille van een onvertogen woord.
Dat is nooit (meer) goed te praten.

Gedenk de oude Aalsterse spreuk:
Verwijten kan niet bijten,
Maar slaan is rap gedaan.

Citaat:
Maar als het gaat om het opleggen van fatsoensnormen aan de godsganse samenleving mét het mes op de keel, dan praten diezelfde zogenaamde "progressieven" dat toch wel goed zeker? Over bekrompenheid gesproken.
De grootste vooruitgang naar meer individuele vrijheid neemt m.i. haar aanvang sinds de verlichtingsidee: de vrijheid van meningsuiting.
Al wie die noodzakelijk absolute vrijheid om wat voor reden dan ook wenst in te perken, mag zich niet langer progressief heten. Die mag beschaamd 't rijtje der autoritaire klootzakken vervoegen.

Niemand heeft het recht of de autoriteit om zijn medemens de vrijheid van denken en uitdrukken in te perken.
Niemand heeft zodanige wijsheid in pacht om andermans denken te normeren.
Wie het zich toch permitteert is niet meer of minder dan een autoritaire dictator met hoogst onfrisse oogmerken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline