Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2016, 18:52   #30
bedrijven docter
Minister
 
bedrijven docter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2016
Locatie: berchem
Berichten: 3.416
Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Sterfhuisconstructies zijn de roeiboten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik heb een uurtje of twee besteed aan PvdE alias bedrijvendoctor/doorstart KMO. Hij lijkt mij wel legitiem. On topic :

Sterfhuisconstructies voor gezonde bedrijven die tijdelijk in nood geraken door ongezonde omstandigheden (bvb terrorisme) lijken op het eerste zicht een goede oplossing. Dan heb ik het al zeker niet over ongezonde bedrijven die keer op keer opstarten onder een andere naam zoals je in de bouw soms ziet. En nog veel minder over ronduit criminele constructies die amper iets presteren en enkel dienen om de staat of leveranciers op te lichten.
Maar eigenlijk zou de bankensector toch de oplossing moeten bieden voor zulke situaties ? Die kunnen toch geld lenen, uitstel van betaling geven, ... en hebben analisten of kunnen audits betalen om de omstandigheden en risico's in te schatten en bedrijven door moeilijkheden helpen. Zulke sterfhuisconstructies veroorzaken die niet een toevloed aan wetgeving die uiteindelijk het ondernemen nog verder bemoeilijken ? Moeten we alles zomaar doen omdat het niet verboden is ? Is er geen deontologie/ethiek meer mogelijk ?
Ja natuurlijk moet je eerst alles doen om een gewone continuïteit te creeren door normale zaken zoals reorganiseren ,geld lenen ,WCO etc etc.


Ik ga het U verduidelijken door beeldspraak met het verhaal van de Titanic.

Dat de Titanic tegen de ijsberg is gevaren is heel erg.

Dat hij gezonken is ,is een desastre

Maar dat hij niet voldoende roeiboten bij zich had ,heeft de ramp veroorzaakt waarover men tot het einde de tijden zal over praten.
Had de Titanic voldoende roeiboten bij zich gehad ,dat had geen mens geweten wie of wat de Titanic was .

De sterfhuisconstructie is de roeiboot die wordt neergelaten als het schip aan het zinken is. De sterfhuisconstructie a la PVDE is dus het allerlaatste wat men kan doen als de rest niet meer helpt.

Iedereen heeft zich steeds afgevraagd hoe het mogelijk is ,dat ik als sterfhuisconsulent zoveel bedrijven in moeilijkheden kon vinden ,terwijl er toch zoiets bestond als de depistage en er nog andere kapers op de kust waren.

Telkens er een artikel verscheen in de pers dat ons aanviel ,of telkens de procureur een persconferentie gaf om te zeggen dat we de grootste oplichters waren ,verdubbelde onze omzet.

Het is zoals in de geneeskunde ,sommige mensen gebruiken technieken die anders zijn dan de normale geneeskunde. Als deze dan resultaten kunnen voorleggen van mensen die genezen zijn door hun alternatieve geneeskunde, dan interesseert het geen mens op welke manier ze het gedaan hebben .

Toen de GVA het verhaal schreef over de reserve in Knokke en dat ik ervoor gezorgd had dat Bob Van Laer een zachte landing had gemaakt ,onthouden mensen alleen Die zachte landing als ze zelf in de shit zitten.

Als U terminale kanker hebt en de traditionele geneesheer zegt dat je best naar huis gaat om te sterven in je familie ,dan herinneren deze mensen zich allemaal die mr XXX die telkens in de kranten was verschenen omdat hij weer overhoop lag met de orde van de geneeskunde .

Een sterfhuisconstructie is de roeiboot ,zolang je het schip drijvende kan houden heb je je roeiboot niet nodig.

Het is enkel als men roept "abandon ship" dat de roeiboten worden neergelaten.
__________________
Ik werd nooit betaald om de dingen juist te schrijven, maar wel om de juiste dingen te schrijven
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden