Los bericht bekijken
Oud 29 april 2004, 21:45   #14
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Tbs..kan tbs worden...bullshit en dat weet je goed genoeg.

5 jaar voor moord is niks! Maakt niet uit vanwaar hij afkomstig is. Men zegt altijd tegen blokkers dat men migranten niet anders mag behandelen maar zo te zien komen ze met alles en overal beter weg dan de autochtoon, anders behandelen?
In zijn plaats zou ik liever 10 jaar gevangenisstraf zonder tbs krijgen dan 5 jaar met tbs. Als je wist hoe een gemiddelde Nederlandse gevangenis eruit ziet, en wat je in een tbs-kliniek allemaal moet doen, zou je dat begrijpen. Het is trouwens niet zo dat het tbs kan worden, het is opgelegd.

Overigens zou een autochtoon precies dezelfde straf gekregen hebben. Er is alleen niet zoveel vergelijkingsmateriaal met andere leerlingen die hun leraar doodschoten. Gelukkig maar.
Er is nog geen autochtoon geweest die dergelijke feiten zoals deze pleegd. Het verwonderde mij dus ook niet dat de eerste en zeker niet de laatste een marokaan was.

Wat hij wil doet er niet toe, 10 jaar zonder of met tbs is geen recht van keuze voor die kerel. Misschien moet men aan de leeraar eens vragen wat hij wou é. Die man is zijn leven kwijt en voorwat? Als ik wist hoe het is om in een tbs kliniek te zitten? Ik weet het inderdaad niet maar jij doet alsof het eigenlijk een lachertje en een soort hotel moet zijn. Het is opgelegd! Ja en dan? Zou je willen dat hij nog kon kiezen ook? Komaan é kerel.

5 jaar is te kort en dat weet men maar al te goed! Stel maar eens voor dat het je vader was.
illwill is offline   Met citaat antwoorden