Discussie: De bom barst
Los bericht bekijken
Oud 22 september 2005, 20:24   #42
Groot-Links
Provinciaal Statenlid
 
Groot-Links's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Berichten: 715
Standaard

[quote=BitterSweet]
Citaat:
Daar gaat het waarschijnlijk niet om,wel gaat het om de
Een alleenstaande heeft ook recht op goedkoop wonen,maar families met kinderen gaan waarschijnlijk voor.
Alles hangt af van de grootte van de woonst. Een gezin met veel kinderen (vb 5 of zo) komt er niet eens in omdat men zeer weinig woningen van die grootte heeft. Komt daarbij nog eens dat er zeer weinig doorschuiving is omdat zo'n families helemaal niks meer vinden op de privé-markt.

Citaat:
Als we de situatie echter bekijken op de privemarkt is het de gewone burger niet toegelaten om bezwaren te hebben tegen eender welke nationaliteit of afkomst van huurder,met andere woorden boetes kunnen opgelegt worden als men niet verhuurt of verkoopt of bezwaren heeft om aan allochtonen te verhuren of verkopen.
Haha, in de theorie misschien ja. Sla de koopjeskrant eens open en dat is nog maar het topje van de ijsberg. Ik bel voor mijn job soms rond voor woonst in Antwerpen en als ik iedere keer klacht moest indienen dat ik te horen krijg dat er niet verhuurd wordt aan vremden, doppers, moeders met kinderen, ... dan had ik er een dagtaak aan.

Citaat:
Voort kunnen allochtonen heel goedkoop lenen en is dit discriminerend tegenover de Vlaamse bevolking.
En waar valt die goedkope lening dan te krijgen ? Tenzij het natuurlijk gaat om de Gezinsbond of zo maar dat hangt eerder af van je inkomen en hoeveel personen ten laste je hebt.
Groot-Links is offline