Los bericht bekijken
Oud 18 mei 2018, 21:28   #26
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik heb een hartslagmeter. Die gebruik ik voor het lopen en het fietsen. Bij het fietsen is die gecombineerd met een vermogensmeter. Gewoon als hulpmiddelen bij het trainen in verschillende zones en om de vooruitgang te tracken.

Mensen die dergelijke zaken als "nutteloos gadget" zien, kennen er gewoon niets van.
Zoals enkele anderen hier bent u erg sportief.

Ik heb eerder al (post 5) uitgelegd dat het bij mijn gebruik van een smart band niet om sport gaat, maar om mij er toe aan te zetten mijn fysieke conditie wat meer in de gaten te houden (meer beweging, zo mogelijk meer slapen, etc…) en in combinatie met een “smart scale” (une balance connectée) om mijn lichaamsgewicht na ziekte terug op peil te brengen middels een poging tot het licht aanpassen van mijn voedingspatroon.

Mijn “statistieken” van de door het bracelet bijgehouden gegevens voor de maand mei tot dusver zijn een ruim stuk beter dan deze van de maanden ervoor, maar wat zij niet weergeven zijn enkele onaangename resultaten van het feit dat ik ongetwijfeld in één en ander overdrijf.

Mijn gewrichten (knie – heup) bijvoorbeeld blijken niet opgezet te zijn met mijn drang om constant het record van mijn gemiddeld aantal dagelijkse “stappen” te verbeteren. Het resultaat is een steeds aanwezig achterliggend licht pijngevoel : ik dacht dat dit na enkele weken wel vanzelf voorbij zou gaan, maar dat is niet het geval, wel integendeel. Van opgeven is vanzelfsprekend geen sprake, maar het een klein beetje rustiger aan doen is nu voorlopig even het devies…..
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden