Discussie: zwakke weggebruiker
Los bericht bekijken
Oud 15 juni 2009, 10:53   #35
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Vroeger reed ik altijd met de fiets (van mijn 12 tot 23 ste). Ik geef eerlijk toe dat ik toen weinig tot geen rekening hield met het gemotoriseerde verkeer. Ik dacht wel dat die rekening met mij zouden houden. Iets wat bijna altijd het geval was waardoor ik nooit een ongeval heb gehad. Daarna ben ik uitsluitend met de auto beginnen rijden. Sinds vorig jaar (28ste) ben ik ook weer in de vrije tijd met mijn fiets beginnen rijden. Ik moet zeggen dat ik nu toch heel anders naar het verkeer kijk en zelf ook heel wat voorzichtiger rijdt omdat ik nu veel beter besef wat de gevaren zijn en dat een automobilist in veel gevallen het gedrag van roekeloze fietser niet kan inschatten.

Het geblaat hier van vele van de zwakke weggebruikers is er enkel en alleen maar omdat ze niet genoeg beseffen hoe het is om met de auto te rijden.

Wat ik wil zeggen, iedereen moet wat water bij de wijn doen, maar ik heb de indruk dat de zwakke weggebruiker zich soms wat teveel permitteert omdat ze niet weten wat het is om met een auto te rijden (14-18 jarigen)
fox is offline   Met citaat antwoorden