Los bericht bekijken
Oud 17 maart 2020, 14:00   #36
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.949
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, ik kan rekenen, met rekenkunde uit de lagere school.

60% van de bevolking moet geïmmuniseerd zijn om de maatregelen kunnen op te heffen - zoniet propageert het virus gewoon opnieuw. En zijn we opnieuw vertrokken.

Dat volgt uit het simpele S-I-R model. Ge kunt dat draaien en keren zoals ge wilt.

De enige andere oplossing is dat de laatste corona patient gestorven of genezen is, en dat er NERGENS OP DE WERELD nog een rondloopt. Dat gaat niet meer gebeuren, er zijn er al teveel. Ergens zal altijd iemand nog dat virusken aan iemand anders doorgeven, waarvan veel kans is trouwens dat hij het niet eens merkt: vele patienten hebben gewoon wat "griepachtige" symptomen zonder meer, of zelfs niks.

Ik denk bijvoorbeeld dat ik het gehad heb. Maar natuurlijk, gezien ik niet naar Italie geweest was, heeft men mij volgehouden van niet. 3 van mijn collega's en ik zijn tegelijktertijd ziek gevallen. Ik heb het doorgegeven aan mijn zoon, die het zelf doorgegeven heeft aan anderen. Het was zogezegd "griep". Maar ik ben tegen de griep gevaccineerd, net als mijn collega's. Dan heeft men mij gezegd dat het vaccin niet bij iedereen werkt. Bon, het was dus alles behalve corona. Hoge koorts, hoesten, helemaal suf, bloeddruk gedaald tot 9 - 6,... en enkele dagen later was 't voorbij, behalve de grote moeiheid. Die is nog een week gebleven, mijn bloeddruk is heel heel langzaam terug gaan stijgen. Maar nee hoor. Ik heb er een tweede bronchitis aan overgehouden. Ik was trouwens al onder anti-biotica voor een bronchitis. Maar in mijn stad, Grenoble, waren er geen officiele gevallen. (de week nadien waren er 23 gehospitaliseerden).
Misschien was het een ander virus. Maar het komt veel te goed overeen vind ik.

Soit: zoiets wordt zo gemakkelijk doorgegeven, en zo gemakkelijk verward met andere aandoeningen, dat het ONMOGELIJK is om nu nog te garanderen dat de laatste corona patient genezen of dood is. Je kan onmogelijk de wereld testen.

En zolang die virus dus ERGENS aanwezig is, gaat elke bevolking die niet voor 60% immuun is, er een vorm van epidemie ondergaan. Natuurlijk, hoe dichter men bij die 60% is, hoe MILDER die propagatie zal zijn. Dat is trouwens wat er met griep gebeurt. Wij hebben allemaal ondertussen een zekere resistentie tegen griep, die sterk verhoogd kan worden met een vaccin. Griep is vergelijkbaar besmettelijk met corona. Moest 70% zich laten vaccineren, dan zou de griep niet meer voortgezet worden.

En om 60% van de bevolking resistentie laten te hebben, of, zeg maar, 40%, moet dus, in Belgie, 4 miljoen mensen ziek worden (of besmet worden zonder symptomen). Daarvan gaat dus een zekere fractie (5% - 15%) zware gevolgen ontwikkelen, en de ziekenhuizen kunnen er maar 2000 van tegelijk behandelen.

De curve vlakken vraagt dan dus 200 000 gevallen te spreiden in shifts van 2000. Dat zijn er 100. 100 keer 2 weken. 200 weken, 4 jaar. Naargelang de schattingen is het meerdere jaren.
Is dat een (medische) vorm van kansberekening ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden