Los bericht bekijken
Oud 12 september 2019, 09:54   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, ik heb alleen geschreven dat je ook de info van Hoekstra moet kaderen, die mens leeft van de EV transitie hé, onafhankelijk is dat NIET.
Het gaat over die niet-wetenschappelijke publikatie van Buchal et al, een econoom.

Dat van Hoekstra heb ik gekaderd, maar ik heb ook zijn studie inhoudelijk bekeken.

Dus kun je doen dat naast Hoekstra ook alle opgesomde wetenschappers en deskundigen die openbaar regageerden tegen "Buchal et al" leven van EV-transitie. Fijn.

- wetenschappers van het Fraunhofer Instituut ISI.
- ICCT
- deskundigen van gerespecteerde Duitse publicaties als Focus en WirtschaftsWoche
- Paul Scherrer Instituut
- Forschungsgesellschaft Für Energiewirtschaft
- Agora Energiewende
- Prof. Dr. Markus Lienkamp, hoofd van de afdeling Automotive Engineering van de Technische Universiteit van München
Citaat:
Prof. Lienkamp bekritiseert ook het feit dat het artikel in de ifo-Schnelldienst verscheen en “geen peer review procedure heeft ondergaan”. De ifo-Schnelldienst is geen wetenschappelijke publicatie en weerspiegelt daarom alleen het standpunt van de auteurs, benadrukt hij.

En dit standpunt wordt gekenmerkt door een ideologie die anti-elektrische auto is, zoals de auteurs zelf toegeven in het voorwoord: “We geven zo gedetailleerd uitleg over de huidige feiten, omdat we ervan uitgaan dat het veronderstelde volledige emissievrije karakter van e-auto’s een doelgerichte industrie politieke misleiding is”, aldus de auteurs zelf.
- enz... de lijst is heel lang, want Hoekstra baseert zich op tal van recente wetenschappelijke publicaties met heel wat autoren.

Die anti-EV econoom Buchal et al natuurlijk straal negeert.

Hij baseert zich liever op de NEDC van de 70ies en studies van 2009, en bepaalde zaken negeren over de live-cyclus van een dieselwagen en zijn brandstofproductie.

Laatst gewijzigd door Micele : 12 september 2019 om 10:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden