Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2003, 11:40   #55
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Advocadus

Citaat:
Waar en wanneer heb ik beweerd dat u de strafmaat aan de computer wil overlaten ?
Citaat:
Kortom; indien u rechtspraak wil overlaten aan computers, leg mij dan eens met een wiskundige vergelijking uit hoe u aan het vonnis komt voor deze mevrouw, voor deze feiten, enkel en alleen aan de hand van wat u "rechtvaardigheid" noemt.
Voor mij is rechtspraak één geheel dat bestaat uit schuldvraag en strafmaat.

U heeft groot gelijk dat u geen uitspraak geeft, want dan kon ik bewijzen dat ook U tot een uitspraak komt door een aantal criteria te gebruiken. Met andere woorden uw brein analyseerd de gegevens, kent daar verschillende waarden aan toe en vormt uiteindelijk een uitspraak op basis daarvan.
Waarom zou een komputer niet dezelfde analyses kunnen gebruiken om tot dezelfde uitspraak te komen? Dat noemt men een leerproces.
Er is één belangrijk verschil. Uw analyses kunnen echter verschillend zijn naargelang uw stemming (ruzie thuis, slecht geslapen, problemen met de kinderen, problemen met andere personen, slechte dag, gezondheid, slecht nieuws, enz., enz..) Allemaal zaken die dus niets met de rechtzaak te maken hebben maar die dus wel invloed hebben op de uitspraak en strafmaat, tenzij u natuurlijk zegt dat u geen menselijke gevoelens heeft. Maar dan ben je natuurlijk een computer.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden