Los bericht bekijken
Oud 4 augustus 2018, 22:09   #8
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht

1Waarom Belgen zoveel klagen? Omdat ze nooit iets willen delen met anderen, ze sluiten zichzelf af. In hun bubbel voelen ze zich veilig...


Waar is het fout gegaan vraag ik mij af; misschien is de katalysator de ''Val van Antwerpen (1584-1585)'' geweest.

Het is desastreus voor een land als de slimste 1 promiel de benen neemt of erger wordt afgemaakt wat bij de Argentijnse vuile oorlog is gebeurd. De jonge generatie die het land zou moeten leiden is daar (grotendeels) 'verdwenen' ; kijk nou wat voor puinhoop het er is; notabene een blank land. Dit duurt decennia om weer een normaal land te worden.
Betreft België speelde het bijna 500 jaar geleden af; (wellicht) sommige bomen groeien langzaam..

Anders: misschien hebben de Fransen den Belg cultureel ontwricht, en hebben ze de Vlaming (bij wijze van) als een soort van Aboriginal gezien en (daarom) zodanig 'manieren' aangeleerd.


1. Dit klinkt zeer 3e wereld-achtig.
Dan doel ik op - niet delen - met een ander.. In geval van Suriname kan er wel gedeeld worden, echter als het om grote bedragen gaat dan veranderen die lui (vaak) in geldwolven; ook ergens wel logisch, het is nu eenmaal een arm land. Voor Belgen gaat het laatste niet op.

Een Nederlandse vriend van mij woon in de buurt van Lanaken en kan niet weg vanwege kind en echtscheiding en heeft het ook over ''die bubbel''. Zelfs hij als Nederlander zijnde -met een Vlaams accent als hij wil - kon hij geen bij een (Belgische) huisbaas geen huis huren. Nml. huisbaas zei; ''wij verhuren geen kamers aan buitenlanders..'' (Tsja..) Btw; heeft nu wel een huis; ergens in een bedrijvenpark. Het is dus niet helemaal van den zotte..

Ik ben geen antropoloog, alhoewel mijn vakgebied er nauw op aansluit.

Mocht je de tijd hebben of willen nemen; dan zou ik graag een bijlage tegemoet zien van vetgedrukte. Vanwaar het verschil tussen de mentaliteit van deze buurlanden ?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 augustus 2018 om 22:30.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden