Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2019, 22:05   #93
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Er is een nieuw type zonnepanelen op de markt.
Geen grondstoffen nodig, ze bouwen zichzelf op en worden steeds groter naarmate de tijd vordert.
Ze hebben ook de capaciteit om alle zonne-energie op te slaan en af te geven op het moment dat wij als mens ze wensen te gebruiken.
Geen gedoe meer met onwikkeling van vervuilende batterijen, allemaal niet meer nodig.
Ze zijn ook perfect recycleerbaar, gebeurd ook allemaal automatisch.
Te mooi om waar te zijn?
Akkoord, de eerste zin is gelogen, niks nieuw, bestaat al langer dan de mens zelf.
Ik heb het over bomen of breder nog, alle gewassen die zonlicht omzetten in massa.
Waarom doen we dan al die moeite om van alles en nog wat te ontwikkelen terwijl dit wonderproduct zomaar voor het oprapen ligt.

Je voelt me al aankomen.

Precies, 'onze aantallen'.
Onze aantallen die spectaculair gestegen zijn vergen immers steeds meer technologische oplossingen om die toegenomen aantallen een zeker comfort aan te kunnen bieden.

Al die technologische oplossingen hebben naast het evidente voordeel meestal ook wel een zeker nadeel.
De ontwikkelaar van het nieuwe snufje zal dit eerder minimaliseren of zelfs verdoezelen (die wil immers verkopen).
Als dan na verloop van tijd blijkt dat bepaalde nadelen toch wel een zeker gewicht in de schaal leggen krijg je natuurlijk discussie.

Ook daar zijn aantallen niet echt iets positief. Men zegt wel eens: 'zoveel mensen, zoveel meningen'.
En 7 miljard meningen die met mekaar in discussie/conflict komen, dat kan tellen. Dit forum met lang geen 7 miljard leden geeft al een idee over hoe moeilijk het kan zijn om slechts met een handjevol tot een consensus te komen.

Dus het hoeft niet te verbazen dat alles (de maatschappij) wat klem komt te zitten.
Voor een groot stuk een gevolg van 'onze aantallen'.
Heb daar ooit een thread aan gewijd 'klemgereden'.
Hier kan je hem vinden:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=183534
Een post die het niveau van dit forum overstijgt. Komt niet veel voor. Mijn oprechte dank hiervoor.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden