Los bericht bekijken
Oud 16 juni 2015, 22:12   #8
Nexer
Parlementslid
 
Nexer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 1.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Wat is er an sich mis met "big data"? Big data verwijst gewoon naar een manier van het verzamelen en analyseren van vele gegevens. Niet meer dan dat.
Niet akkoord. "Big data" is niks meer dan de hoeveelheid, als gevolg van het detail.

Big data onderzoek zegt niks over hoe die data moeten verzameld worden of hoe ze gebruikt moeten worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Dus misschien in deze discussie van bij de start een onderscheid maken tussen big data analyse als zodanig, en de wijze waarop de data worden vergaard. Het eerste lijkt me weinig problematisch, het tweede zelden.
Akkoord, maar de manier waarop je data verzamelt heeft weinig te maken met hoeveel je terug krijgt. Een verwachting hangen aan de hoeveelheid data op basis van de gebruikte onderzoeksmethode lijdt wel eens tot onverwachte en ongewenste resultaten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik doe momenteel voor een klant een Big data project rond EU wetgeving en lobbying binnen de ontwikkelingssamenwerking. Alle data in een taxonomisch kader steken, daar een textanalyse op loslaten, en verbanden vinden (of uitvinden, want ik moet toch iets nuttig te zeggen hebben tegen die klant, niewaar? )
Dat is dan puur analyse. De verzameling kan echter "black box" of "white box" gebeurd zijn, zoals QA mensen dat noemen. (Quality Assurance, de testers van software).
__________________
Citaat:
"The liberals of today are the tyrants of tomorrow."

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 16 juni 2015 om 22:17.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden