Los bericht bekijken
Oud 26 oktober 2008, 21:24   #7
Blaft
Lokaal Raadslid
 
Blaft's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
De vlaamse overheid gaat opnieuw de eisen verstrengen voor isolatie van nieuwe en gerenoveerde huizen.

Ze claimen dat het "voordelig" is op financieel vlak.

Ik zou nu toch graag eens de cijfers zien van de groene jongens hier ... . Maw back up deze claim met echte cijfers en hoe jullie denken dat geld terug te verdienen.

Daarnaast is het ook zo dat te veel isoleren waar we nu mee bezig zijn ongezond is. En dus opnieuw kosten voor ventilatie ... waar is dan nog het nut van isolaite ?

Thuis heb ik "gratis" isolatie. Tussen de spouwern stilstaande lucht. Hetzelfde principe van donsdekens. Het kost geen geld en het geeft meer dan voldoende isolatie. Waarom moedigen ze dit niet aan ? Het brengt niet op voor de bouwsector zeker ?? Tegenwoordig is deze vorm van isolatie zelfs illegaal .. stel u eens voor u wordt verplicht om voor een dure oplossing te kiezen ipv de goedkope. Dit is iets wat me enorm stoort. Elke zogenaamde "besparing" moet eerst betaald worden en pas later zie je misschien wat geld terug. Terwijl er vaak goedkope(re) oplossingen zijn die meer dan goed genoeg zijn.

Daarnaast al die claims die ze maken ivm het besparen van energie is volgens mij ook onzin. Als de centrale verwarming 4x aanslaat per avond en ze claimen dat je 30 tot 40% bepaart met extra isolatie dan moeten ze me eens uitleggen hoe dat gaat ... . volgens mij bespaar je max 25% of minder. Daarnaast moet de prijs van stookolie al heel hoog zijn en constant hoog om uw geld terug te verdienen. Maar goed ik wacht de "bewijzen" af.
Ben je zeker dat de lucht in je spouwen stil staat?
Blaft is offline   Met citaat antwoorden