Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2017, 19:30   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON

Detail tekst:



Het opdringen van een Internetverbinding denk ik dan.

Doet mij zo denken aan Van Quickenborne die toen al zei dat iedereen een internetverbinding/pc zou moeten hebben.

Begrijpt u mij niet verkeerd, ik ben niet tegen het 'Internet' op zich maar ik denk dat het ook enorm véél miserie met zich meebrengt.

Het uitschakelen van jobs door het Internet is tegenwoordig wel in.

In véél gevallen doet u het werk thuis en sommige bedrijven (banken meestal) sluiten filialen en 'gooien' werknemers buiten.

Misschien zijn er wel mensen die dat anders weten in te schatten???

P.s. Zou dubbeldraadje kunnen zijn, alvast mijn verontschuldigingen
mocht dat zo zijn.
Er zijn gewoon andere jobs, en die geraken niet ingevuld:
http://www.tijd.be/politiek-economie...&ts=1493835551

Nog nooit had de VDAB zoveel vacatures als nu.

De Vlaamse arbeidsbemiddelingsdienst VDAB heeft nooit meer vacatures binnengekregen als in de eerste tien maanden van 2016.

In de eerste tien maanden van dit jaar vielen bij de VDAB meer dan 190.000 vacatures in de bus. Dat zijn er 26 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar en het hoogste aantal ooit, blijkt uit cijfers die de Vlaamse arbeidsbemiddelingsdienst gisteren heeft gepubliceerd.

Het vorige record dateert van voor het uitbreken van de economische crisis in 2007, toen de bedrijven in ons land tussen januari en oktober bijna 174.000 vacatures uitschreven.

......

Volgens Denys zet de trend van meer vacatures en minder werklozen door. ‘Want ondanks de verbetering gaat het economisch niet eens zo goed. Zodra de motor echt aanslaat, komen er nog een pak banen bij.’ Daarenboven veranderen meer mensen van werk als de economie het beter doet, wat de vacaturemarkt ook aanwakkert.

Knelpunten

Dat leidt meteen tot krapte op de arbeidsmarkt. Zo raakten eind vorige maand 38.000 vacatures niet ingevuld. Voor veel vacatures zijn specifieke kwalificaties nodig, waarover de meeste werkzoekenden niet beschikken. ‘Dat probleem is niet nieuw en zal almaar groter worden’, zegt Denys. ‘Ondanks alle aandacht voor het activeren van werklozen hebben we op dat vlak maar weinig verbetering gezien.’
De toename van het aantal vacatures gaat samen met een afname van het aantal werklozen. Uit cijfers waarover De Tijd vorige week berichtte, blijkt dat het aantal Vlaamse werkzoekenden de voorbije vijf jaar nooit zo snel is gedaald als in oktober. Eind vorige maand waren in Vlaanderen 221.000 mensen op zoek naar een baan.

Saneringen
Het goede nieuws van de arbeidsmarkt staat in contrast met het algemene gevoel dat leeft omdat verschillende grote bedrijven, zoals de bank ING, in september een grote ontslagronde hebben aangekondigd. Die aangekondigde ontslagen zitten nog niet in de werkloosheidscijfers vervat, want de bedrijven die herstructureren moeten eerst een zware procedure doorlopen vooraleer ze tot ontslagen kunnen overgaan.
Bron: De Tijd
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden