Los bericht bekijken
Oud 7 april 2005, 17:34   #38
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox


Exodus, ik heb de indruk dat je geen technieker bent, althang geen met ervaring.

Het onderdeel je laat zien kan de laatste trap zijn van een grotere staalturbine, en dan is het misschien wat klein voor de grote motoren van een groot verkeerstoestel, maar als grootste turbineblad van een Global Hawk motor is het ongeveer 2 keer te groot, als het geen 3 keer is.
De enorme compressor bladen die voorin de straalmotor zichtbaar hangen te wezen zijn geen turbine, maar een schoepencompressor, die ook de omloop moet bevoorraden.
Er word hier al aangehaald dat een Boeing 767 82 ton weegt, een Global hawk misschien op zijn best 1 ton.Het verschil is van zodanige aard er een VEEL kleinere turbine gebruikt kan worden. Ze gaan geen Rolls Royce Trent op een groot RC toestel schroeven hoor.
Maar voor dezelfde moeite is het een geventileerde schijfrem van het neuswiel. Of het turbineblad van een hulpkrachtbron.
Ik weet het niet zeker, maar de turbinebladen die ik al gezien heb voor de Airbus motoren waren anders gevormd, en hadden heel andere dimensies.En dan bedoel ik niet de monsters van de 380 XX
Weet je wat zo raar is Maddox. Als die wrakstukken toch van een boeing 757 zouden zijn , zouden ze toch makkelijk deze kunnen vergelijken met een boeing.
Zovan , dit stuk bevind zich daar in de boeing en dat stuk is afkomstig van dit part van een boeing, enz.....
Waarom doen ze dat niet?
Dus ik zeg, NO way in hell dat dit stuk een part van een boeing 757 is.
En als ze mijn ongelijk willen bewijzen, wel, dat ze dan maar eens tonen waar dat onderdeel ergens in een boeing zit.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-

Laatst gewijzigd door democratsteve : 7 april 2005 om 17:44.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden