Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2017, 06:53   #80
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
In het artikel van DM is er sprake van een lezing waartegen geprotesteerd werd. Hebt u ook voorbeelden van protesten tegen een debat?
Een lezing maakt evengoed deel uit van een breder debat. Als je voorbeelden wilt van debatavonden, zoek ze dan maar zelf, ik heb al meer dan genoeg concrete voorbeelden gegeven. Jouw teller daarentegen staat nog steeds op 0.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
En trouwens, op welke manier zou het afpakken van subsidies van de universiteit (die uw helden dus wél uitnodigen voor het geven van een lezing) helpen om die protesten te doen afnemen??
Die universiteiten moeten op de één of andere manier onder druk gezet worden om hun gedoogdbeleid van de totalitaire waanzin bij een groot deel van de studenten om te keren. Dat dit moet gebeuren via de subsidiekraan is maar één van de mogelijkheden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik denk dat u de definities van 'censuur' nogal verwart met 'protest dat mij niet zint'. Ik zie trouwens nergens in dat artikel van DM ook maar iets dat lijkt op wat u hier beweert. Zou het niet nuttig zijn om dat eerst zelf eens te lezen?
Die insinuatie van DM is nochtans duidelijk:

Citaat:
Amerikaanse universiteiten - die traditioneel voor een waaier aan verschillende meningen staan -
Citaat:
Ook het dreigement van Donald Trump om geld af te nemen van de universiteit van Californië in Berkeley - nadat er protesten waren tegen een lezing van de rechtse Milo Yiannopoulos - doet denken aan de gouverneurscampagne van Ronald Reagan in 1966.
Voor DM zijn de gewelddadige rellen tegen een lezing van Milo in Berkeley gewoon "protesten" die passen binnen de "waaier aan verschillende meningen". Dit terwijl ze juist een aanval zijn op die waaier. Zoek die rellen maar eens op. Antifa tuig dat tekeer gaat zoals onlangs nog in Hamburg. "Antifa": nog zo'n orwelliaanse omkering.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Eufemisme? Je komt hier met een 'tribunaal' in Ontario dat, gezien hun werkzaamheden, bij ons gewoon 'vredegerecht' genoemd zou worden. Als jij vindt dat een vredegerecht echt een soort 'gedachtenpolitie' is, hoe serieus denk je dat men jou dan nog gaat nemen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Bijgevolg kunt u zich de vraag stellen of uw favoriete vloggers, als ze over zoiets simpels al moeten liegen, wel de moeite zijn om nog langer te volgen.
LOL. Klein Licht de veelpoeper, die zelf geen enkele bron kan citeren, maar er wel geen graten in ziet om iedereen die met argumenten komt die niet in zijn kraam passen "leugenaars" te noemen, gaat eens uitleggen wat een ander moet doen om serieus genomen te worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Leer ook Engels. Gezien uw flaters met het artikel over dat vredegerecht en het bel-me-voor-u-binnenstapt-conflict lijkt me dit cruciaal als u bronnen in die taal wil raadplegen.
Jouw advies geldt logischerwijs ook voor Jordan Peterson, Sam Harris & co?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden