Discussie: Abortus: enquête
Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2020, 12:48   #1171
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik kies voor dat moment, anders zou ik het niet X keer uitleggen en verdedigen, maar inderdaad , de meeste landen lijken ook die redenering te volgen. Waarom blijft u hetzelfde vragen?
Vat nog maar eens samen.. verschillende belangen- compromis- voldoende bedenktijd ja of nee abortus- bescherming foetus.
Waarom zou je de kansen van een foetus, eenmaal de periode voor keuze tot abortus voorbij is, verminderen door die foetus tot vroeggeboorte te dwingen?
Wat verandert dit aan de situatie, je bevalt nog steeds en wordt dus moeder, maar van een vroeggeboren kind, waar zit hier enige logica? Omdat je voorbij het moment bent dat je kon beslissen om de zwangerschap te beeindigen? Dat is toch een totaal bizarre redenering, die periode is voorbij en daarom een vroeggeboorte???

Stelt u eens een andere en beter moment voor dan dat moment waarop een foetus los van de baarmoeder zou kunnen overleven?

Zodra je los van de baarmoeder van een vrouw zou kunnen bestaan ( wat niet gelijk is aan dit forceren want natuurlijk blijven er risico's aan een vroeggeboorte maar wanneer dit om medische redenen moet kan de foetus overleven ) vind ik dat je een mate van onafhankelijkheid hebt bereikt en bijgevolg ook jou belang als foetus recht krijgt.
De bizarre redenering is dat je binnen 'n bepaalde wettelijke termijn die dan nog verschilt van land tot land, beginnend leven mag beëindigen, buiten die termijn mag 't plots niet meer, nee dan moet de vrucht beschermd worden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden