Los bericht bekijken
Oud 7 februari 2005, 20:05   #3
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV-VVK
Onder de mom van "gemakkelijker voor de kiezer" en "minder duur" voor ons allen, werd het idee van samenvallende verkiezingen voorgedragen.

Als we zien hoe in aanloop tot 13 juni regionaal en nationaal door elkaar wordt gehaspeld heb ik sterk de indruk dat de regerende ploeg het koude zweet uitbreekt bij de gedachte het verdikt van "het volkje" te horen!

Dit voorstel kon echter niet geopperd worden zonder eerst alle regeringsleden van diezelfde partij in vooropzeg te zetten. (angst voor assymetrische regeringen op verschillende niveaus?)

Ik dacht dat het ons democratisch recht was om ons te kunnen uitspreken over de behaalde resultaten van "de ploeg". (ook al beoordeelt het volkje de verkeerde ploeg daarbij - vergeef ons onze fout, maar hebben ze zelf niet de aanleiding gegeven met alle verschuivingen tussen regionaal en nationaal?)

Ik hoop dat CD&V voldoende sterk zal zijn om:
- ons tussentijds te laten beoordelen - ook in de toekomst.
- er werk van te maken dat al dat gespring stopt.
en
- met de impuls van het N-VA een eigen Vlaamse ziel te kweken.

Veel succes toegewenst!



één van het volkje


PS: bij succes stuur ik geen rozen, maar VERGEET-ONS-NIETJES
Ik zal juichen indien het lukt.
Deze situatie verlamt het land want men zit voortdurend in een aanloop naar volgende verkiezingen. Tijdens deze aanloop is men méér bezig met het veilig zetten van de eigen stellingen dan met het beheer van het land.
Hier wordt nog weinig lange termijn visie politiek bedreven, enkel het halen van een zitje de volgende keer is belangrijk.
Gewoon nefast.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline