Los bericht bekijken
Oud 12 april 2019, 11:52   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Niet enkel harder bestraffen maar ook wat doen aal de salariswagens en het vrachtvervoer. Ja ik zeg het nu ook. Salariswagens ofwel heel zwaar belasten ofwel verbieden. Ik kan bladzijden vol gaan typen maar om een heel lang verhaal kort te maken : salariswagens zijn niet meer van deze tijd en de politiek moet dat elk fiscaal voordeel van elke vorm van gemotoriseerd vervoer afschaffen. En er zelfs nog een zware belasting opheffen.

Ik geef 1 voorbeeld dat ik gisteren zelf heb gezien: een jonge yuppie krijgt een nieuwe BMW X3 als salariswagen. Gisteren maakt hij bij de bandencentrale van zijn oren en doet hij alsof hij wel "Mijnheer" is. Zaterdagmorgen moeten ze winterbanden monteren want hij gaat met "zijn" nieuwe BMW volgende week nog skiën. IK zat er ook te wachten en moest die "Mijnheer" zo tegen mij liggen roepen hebben zoals hij naar de juffrouw achter de balie deed? Ik heb hem vriendelijk gevraagd om wat minder belachelijk te doen en dat hij MAAR met een salariswagen reed en dus niet van hem was. Maar de yuppie bleef roepen en tieren. Dus zaterdagmorgen nieuwe winterbanden monteren. Volgende week skiën. En de week erna moeten terug zijn zomerbanden gemonteerd worden. Kostprijs voor hem : nul euro.

Als ik dan van de juffrouw hoor dat ze dit geroep en getier elke dag van de chauffeurs van salariswagens meemaakt dan is het pas duidelijk dat dit een absurde situatie is.

Dus ik heb mijn mening en visie serieus bijgesteld : ik ben VOOR afschaffing van salariswagens. Ofwel fiscaal voordeel op nul zetten ofwel heel maar dan heel zwaar gaan belasten. Zowel het bedrijf als de werknemer. Belast elke werknemer voor minstens het tienvoudige van nu!
Komaan jaloerse knol.
Niet iedere bezitter van een salariswagen doet zo, het is zelfs een heel kleine minderheid.

Fiscaal voordeel van een salariswagen afnemen. Voor mij mag dat, maar geef die mensen dan een loon in de plaats dat niet kapot belast wordt.

Ik heb mijne salariswagen geweigerd, ik krijg kilometervergoeding in de plaats.
Moest ik mijn overuren niet terugnemen, dan verdiende ik een klein beetje meer dan ik nu verdien. Ik wil hiermee gewoon zeggen dat extra werken niet meer loont in België. Veel bedrijfsleiders betalen die extra inzet in de vorm van een salariswagen, schaf dit af en je krijgt een heel andere maatschappij met nog meer ondernemers die uitwijken naar andere landen.

De salariswagen gaat niet over mobiliteit, maar gaat over verloning die niet kapot belast wordt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden